نایب رئیس هیات مدیره انجمن تنظیم خانواده با تاكید بر این كه افراد مبتلا به ایدز باید از سوی جامعه مورد عطوفت و عنایت قرار گیرند، اعلام كرد: انجمن تنظیم خانواده به زودی باشگاه‌ یاران مثبت را با حضور افراد آلوده به ویروس HIV راه‌اندازی می‌كند.

دكتر ملك‌افضل در حاشیه مراسم افتتاحیه‌ ساختمان جدید انجمن‌ تنظیم خانواده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تاكنون 15 بیمار مبتلا به ایدز در این باشگاه‌ ثبت‌نام كرده‌اند و امیدواریم با راه‌اندازی باشگاه‌ یاران مثبت، تعداد این افراد بیشتر شود.

وی همچنین از فعال سازی یك خط تلفن به منظور اطلاع‌رسانی و جوابگویی به تمام شهروندان در مورد تنظیم خانواده و بهداشت جنسی خبر داد.

خانم مادهو بالاناث، مدیرعامل منطقه جنوب شرق آسیای فدراسیون جهانی تنظیم خانواده نیز در حاشیه این مراسم به ایسنا گفت: برنامه‌های مقابله با ایدز درایران با روند مطلوبی پیش می‌رود و حمایت‌های دولت از انجمن‌ تنظیم خانواده‌ بسیار چشمگیر است.

وی به وجود 5 میلیون فرد مبتلا به ایدز در كشور هند اشاره كرد و گفت: بسیاری از كشورها از جمله هند نتوانسته‌اند به اندازه‌ ایران در مقابله با ایدز موفق باشند.

مدیرعامل منطقه‌ جنوب شرق آسیای فدراسیون جهانی تنظیم خانواده اظهار كرد: خدمات درمان رایگان و آزمایش تشخیص HIV در ایران در سطح مطلوبی است، اما هنوز تعداد افرادی كه از این خدمات بهره‌ می‌برند، بسیار كم است، بنابراین مسئولان كشور باید در این زمینه بیشتر فعالیت‌ كنند.

بالاناث به نگرش بد برخی افراد و جامعه به مبتلایان به ایدز به عنوان معضلی در راه مقابله با این بیماری‌ اشاره كرد و گفت: باید در این زمینه به طور جدی‌تری فرهنگ‌سازی شود.

وی خاطرنشان كرد: یكی دیگر از معضلات ایران در مقابله با ایدز، توجه كم به افراد دارای رفتارهای پرخطر است، چرا كه این افراد در جامعه پنهان بوده و دسترسی به آنها مشكل به نظر می‌رسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha