یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 72972
سلامت نیوز : پزشکان در فصل بهار به افرادی که به بیماری فاویسم مبتلا هستند هشدار می‌دهند تا مواظب سلامت خود باشند و از مصرف و یا نزدیک شدن به این ماده حساسیت زا پرهیز نمایند تا دچار عواقب ناشی از این بیماری نشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ بیماری فاویسم یک بیماری ارثی است که منشا ژنتیک دارد و در افراد در اقر خوردن باقالا به صورت خام و یا حتی پخته هم بروز می‌کند.گفتنی است، افرادی که درخانواده دارای افرادی مبتلا به فاویسم هستند می‌بایست دقت کنند تا به خصوص به خردسالان باقالا ندهند زیرا ممکن است آن‌ها هم به این بیماری مبتلاباشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند از جمله عوارض این بیماری خستگی، کوفتگی، تهوع، کم خونی و زردی صورت است و فرد در صورت داشتن چنین علائمی باید سریعا به پزشک مراجعه نماید تا درمان‌های لازم و حتی گاها تزریق خون به او انجام شود، زیرا فاویسم سبب پاره گی گلبول‌های قرمز خون در افراد و بروز کم خونی در آن‌ها می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که مشکوک هستند که آیا این بیماری را دارند یا خیر می‌توانند از طریق آزمایش خون و بررسی فاکتورهای خونی توسط پزشک از وضعیت خودشان مطمئن گردند.این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند آسیب‌های کلی به کلیه و کبد وارد نماید و حتی شخص را دیالیزی نماید لذا توجه و پیشگیری از آن بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha