یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 72973
سلامت نیوز : خیار از نظر طب قدیم ایران، سرد و خنك‌كننده بدن بوده و برای رفع عطش و شادابی پوست استفاده می‌شود. مواد معدنی موجود در آن مانع ایجاد شكاف در ناخن‌های دست و پا می‌شود و تركیبات آلفا هیدروكسی اسیدهای موجود در پوست خیار موجب روشن‌كنندگی پوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ خیار به دلیل اثر خنك‌كنندگی، حرارت و التهاب پوست را كاهش می‌دهد و به‌‌‌ سبب خاصیت پاك‌كننده‌اش پوست را بسیار نرم و لطیف می‌كند.

خیار به كاهش تورم دور چشم و نیز حلقه‌های تیره‌ زیرچشم كمك می‌كند و شما می‌توانید از خیار به‌عنوان یك دستمال بسیار شگفت‌انگیز و طبیعی برای رفع خستگی و ‌‌پُف‌‌كردگی دور چشم‌ها همراه با آرامش كامل استفاده كنید.

به این ترتیب كه دو عدد خیار را رنده كرده، با میزان مساوی ماست مخلوط كنید و اطراف چشم بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

اگر می‌خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ كنید، همه روزه از این لوسیون استفاده كنید: یك خیار معمولی را با دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آن یك لیوان شود. سپس آن را صاف كنید و بگذارید سرد شود. بعد 50 گرم بادام خام و پوست‌كنده را آسیاب و با این آب مخلوط كنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف كنید. به محلول صاف شده 250 گرم الكل سفید و ده گرم گلاب اضافه كنید و كاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.

برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده كنید: چهار، پنج عدد برگ نعنا را خرد كنید. خیار را پوست‌كنده و تخم‌های آن را خارج كنید. برگ‌های نعنا را به خیار اضافه كنید. سفیده تخم‌مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه كنید. این تركیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب بشویید و با دستمال خشك كنید.

كسانی كه منافذ بازی روی پوست خود دارند، می‌توانند این روش را به‌كار ببرند: به اندازه مساوی تخم خیار، كدو و تخم خربزه را جداگانه كوبیده و به صورت پودر در آورید، بعد یك قاشق سوپخوری از هر كدام را با شیر حل كرده و آن را به‌هم بزنید تا مخلوط یكسانی به‌وجود آید، بعد آن را به صورت ماسك روی صورت گذاشته و بعد از نیم ساعت ماسك را برداشته و صورت خود را با آب بشویید.

كسانی كه می‌خواهند چین و چروك صورتشان كم شود، می‌توانند برش‌های گرد خیار را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارند تا مواد حیاتی خیار جذب پوست صورت شود. می‌توانید آب یك عدد خیار را گرفته و در آن یك قاشق غذاخوری شكر حل كنید و سپس به صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با یك پارچه مرطوب صورت خود را تمیز كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha