بودجه ناکافی دولت در بخش بهداشت و درمان هم چنین فقدان ارائه خدمات لازم به پزشکانی که در نقاط دور افتاده مشغول به خدمت هستند، فشار زندگی را بردوش پزشکان جوان افزایش می دهد و این موضوع عادلانه به نظر نمی رسد.

بودجه ناکافی سلامت، زندگی پزشکان جوان را با مشکل مواجه می‌کند

سلامت نیوز : رییس مرکز طبی کودکان عنوان کرد: بودجه ناکافی دولت در بخش بهداشت و درمان هم چنین فقدان ارائه خدمات لازم به پزشکانی که در نقاط دور افتاده مشغول به خدمت هستند، فشار زندگی را بردوش پزشکان جوان افزایش می دهد و این موضوع عادلانه به نظر نمی رسد.

دکتر علی ربانی ریس مرکز طبی کودکان در گفت وگو با ایسنا ، افزود: تسهیلاتی که به پزشکان شاغل در شهرهای دور ارائه می شود، مطابق با تعهداتی است که دولت در ازای فرصت تحصیل برای این افراد مهیا کرده است و مزایای دیگری ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بودجه ناکافی دولت در بخش بهداشت و درمان هم چنین فقدان ارائه خدمات لازم به پزشکانی که در نقاط دور افتاده مشغول به خدمت هستند، فشار زندگی را بردوش پزشکان جوان افزایش می دهد و این موضوع عادلانه به نظر نمی رسد.

رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به اینکه حقوق یک رزیدنت در آمریکا حدود 60 هزار دلار است، گفت: این در حالی است که در کشور ما یک رزیدنت علاوه بر کار روزانه چندین شب در هفته نیز شیفت می دهد و تنها حقوقی معادل 600 تا 700 هزار تومان در ماه می گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته از سوی دولت دهم برای بخش بهداشت و درمان در مقایسه با سایر کشورهای دنیا بسیار ناچیز است، گفت: دولت آینده باید بتواند با ایجاد تسهیلات ویژه برای پزشکان مشغول به خدمت در شهرهای دوردست و همچنین با فراهم کردن شرایط مناسب برای رزیدنت‌ها و افزایش رفاه حال آنها، به ارتقای سلامت در سراسر کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: یک فرد رزیدنت مجبور است برای گذران زندگی به دنبال شغل دوم برود. به واسطه این موضوع با افت کیفیت کاری رزیدنت، شاهد افزایش خطاهای پزشکی در بیمارستان ها خواهیم بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که دولت با حذف یارانه‌ها بودجه کافی در اختیار دارد، بیان کرد: دولت باید در حوزه سلامت کشور به گونه‌ای هزینه کند که پزشکانی که در شهرهای دور یا محروم‌تر فعالیت می کند خدمات بهتری دریافت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha