یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 72982
سلامت نیوز : روی آوردن به نوشیدن آب و مواد غذایی مناسب برای طراوت پوست و شادابی بدن بسیار مفید است. نوشیدن آب برای هیدراته ماندن و رسیدن آب كافی به بدن نقشی اساسی دارد. برای دستیابی به این اثرات مثبت باید مصرف روزانه آب را جزو اصلی‌ترین برنامه‌های روزانه قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ گاهی اوقات این امكان برای فرد وجود ندارد كه در طول روز آب كافی بنوشد، به همین دلیل خوردن بعضی از میوه‌ها مثل خیار یا توت‌فرنگی بخشی از مایعات مورد نیاز بدن را تامین خواهد كرد و به نوعی موجب جلوگیری از سردردهای ناشی از كم‌آبی خواهد شد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد خوردن مواد غذایی مملو از آب موجب كاهش نیاز به كالری بیشتر و لاغری می‌شود.

در زیر به 4 نوع از این نوع مواد غذایی اشاره می‌شود:

خیار
یك فنجان از برش‌های خیار، تقریباً جایگزین یك لیوان آب است كه برای رفع تشنگی بسیار موثر است. همچنین خیار سرشار از ویتامین ث و فیبر بوده و به طراوت پوست كمك شایانی می‌كند.

سالاد سبزیجات
سبزی‌ها دارای بیش از 90درصد آب هستند و دو فنجان سالاد سبزیجات حاوی كمتر از 15كالری است. این دسته از موادغذایی با داشتن فیبر، ویتامین ث، فولات، آنتی اكسیدان و بتاكاروتن به سلامت چشم كمك كرده و پوست را شاداب می‌كند. به علاوه سالادها برای وعده ناهار یا شام بهترین گزینه است.

توت فرنگی
توت فرنگی حاوی ویتامین ب، فولات و ویتامین ث است كه برای رشد سالم و صحیح سلول‌های جدید بسیار ضروری و طبیعی است با داشتن حجم بالایی از آب، كمك كننده خوبی برای سلامت پوست و طراوت آن خواهد بود.

هندوانه
هندوانه نیز منبع خوبی از ویتامین ث بوده و دارای لیكوپن و آنتی‌اكسیدان است كه به محافظت بدن در برابر بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها كمك خواهد كرد.
با توجه به توضیحات مطرح شده، طبیعی است مصرف این 4 گروه از موادغذایی به دلیل غنی بودن از آب كافی در سلامت پوست و جلوگیری از كم‌آبی بدن بسیار موثر خواهند بود و فرد با قرار دادن این موادغذایی در برنامه روزانه، به هیدراته كردن بدن خود كمك  خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha