یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 72983
سلامت نیوز :محل کار یا دفترهای اداری که فضای مشترکی برای کارمندان دارد، در بسیاری از موارد محل انتشار آلودگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ علاوه بر آلودگی محیط به دلیل آلودگی صوتی این محیط ها، میزان استرس کارمندان افزایش می یابد.برای کاهش آلودگی محیط و همچنین استرس کاری می توان تمهیداتی را پیش بینی کرد. در ادامه مطلب به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

محیط کاری دربسته؛ در محیط های کاری که در آن از سیستم های تهویه استفاده می شود و گاه گیاهان سبز نیز در آن نگه داری می شود کارمندانی که به آسم مبتلا هستند، با مشکلاتی مواجه می شوند زیرا در این مکان ها با مسدود کردن تمامی منافذ جریان هوا در سقف و پنجره برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، هوای آلوده در فضای محدود گیر می افتد.

این امر باعث بیمار شدن کارمندان می شود. معمولاً آلودگی و گرد و خاک موکت یا اثاثیه وارد ریه می شود و تنفس را دشوار می کند.

 آبدارخانه مشترک؛ کتری چای یا آب سرد کن مشترک اگر به طور منظم شسته نشود آلودگی زیادی دارد و ممکن است به انواع ویروس ها آلوده باشد. آلودگی با این ویروس باعث معده درد، تهوع، اسهال به همراه تب و بدن درد می شود.

برای پیشگیری از بروز این بیماری ها، رعایت بهداشت دست و شست وشو با صابون و آب یا استفاده از ژل دست ضروری است. افرادی هم که بیمارند نباید قبل از بهبودی به وسایل مشترک دست بزنند. برای از بین بردن این ویروس باید مکان و وسایل ضد عفونی شود.

هوای داخل دفتر؛اگر هنگامی که در محیط کار هستید عطسه می کنید و خس خس سینه دارید ولی به محض ترک کردن محل، این علایم از بین می رود، این امر نشانه آسم شغلی است. تقریباً ۱۰درصد موارد آسم، آسم شغلی است و علایم آن نیز در محل کار بروز می کند.

در صورت مرخصی چند روزه، این علایم یا خفیف تر می شود یا این که از بین می رود. دلایل ایجاد این حساسیت متفاوت است. از جمله ماده شیمیایی موجود در رنگ، مواد تمیز کننده، چسب، دستکش های لاتکس و... اگر احتمال می دهید به حساسیت مبتلا هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود.

خیره شدن به صفحه رایانه؛خیره شدن به صفحه رایانه به مدت طولانی به خشکی چشم، سردرد، فشار روی چشم، تاری دید و علایم دیگر منجر می شود. این مشکل بیشتر در افرادی دیده می شود که از داروهای ضد افسردگی و فشارخون استفاده می کنند. همچنین افرادی که به بیماری خود ایمنی مبتلا هستند، زنان یائسه و افرادی که در محیط های آلوده کار می کنند ممکن است با این مشکل مواجه شوند.برای پیشگیری از قطره های مصنوعی استفاده کنید. قرار دادن صفحه رایانه پایین تر از سطح چشم نیز به شما کمک می کند از دستگاه های مرطوب کننده استفاده کنید و هر ۲۰ دقیقه به چشم استراحت دهید.

برخورد نامناسب همکاران؛محققان می گویند از هر ۴ کارمند، یک نفر به حقوق دیگران احترام نمی گذارد. بسیاری از افرادی که حقوقشان در محل کار نادیده گرفته می شود و حتی تحقیر می شوند، به ناراحتی روحی، اختلالات کمبود خواب، ناراحتی گوارشی، افسردگی و استرس دچار می شوند.

 محل کاری که بیش از حد گرم است؛ کار کردن در دفترهای گرم، سرعت عمل افراد را کاهش می دهد. گرم بودن هوا باعث خواب آلودگی و کاهش توانایی افراد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha