یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 72989

سلامت نیوز :اسماعیل ابراهیمی در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت:‌ دانش فنی رشته فیزیوتراپی در تکنیک و استفاده از دست است علاوه بر آن ما به ابزارها و وسایل پیشرفته‌ای نیاز داریم که خوشبختانه در کنار رشد کیفی و کمی بعد از انقلاب، پیشرفت بزرگ و خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: سطح فیزیوتراپی ایران در آسیا حرف اول را می‌زند چرا که فیزیوترابی ایران با دانش فنی، تکنیک برتر و تعداد مقالات توانسته در آسیا حرف اول را بزند و با کشورهایی مثل هلند و استرالیا برابری داشته باشد.

ابراهیمی ادامه داد: دستگاه‌ها و تجهیزات فیزیوتراپی توسط مهندسین ایرانی در داخل ساخته می‌شود و تحریم تأثیر عمده‌ای در رشته ما نداشته است چرا که کمتر از 20 درصد از تجهیزات فیزیوتراپی از خارج کشور وارد می‌شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تعداد فارغ‌التحصیلان رشته فیزیوتراپی را 7 هزار نفر اعلام کرد و گفت: ما پیرامون ادامه تحصیل فیزیوتراپ‌ها اقدامات اصولی را انجام داده‌ایم و برای افزایش سطح علمی فیزیوتراپ‌‌ها به دکترا، نامه‌ مستقیمی به رئیس جمهور نوشتیم که رئیس جمهور نیز به دکتر طریقت دستور ویژه دادند که امیدواریم در سال جاری در مقطع دکترا نیز دانشجوی فیزیوتراپی داشته باشیم.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد که ادامه تحصیل فیزیوتراپ‌ها در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور صورت پذیرد و فیزیوتراپ‌ها بتوانند به جز دانشگاه تهران در دانشگاه علوم پزشکی ایران که حرف اول را در فیزیوتراپی می‌زند، تحصیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha