سلامت نیوز : خستگی، بالا بودن فشار خون، ورم زیر چشم ها و سایر اندامهای بدن از علائمی هستند که می توانند نشانگر بیماری کلیوی باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بیماریهای کلیوی اغلب بی سروصدا پیشرفت می کنند و پیش از ایجاد هرگونه شکایت موجب تخریب قسمت عمده ای از فعالیت وعملکرد کلیه می شوند.

سید محسن حسامی اظهار داشت: فرد در معرض خطر پیشرفت بیماری کلیوی باید به طور مرتب مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که مبتلا به بیماری قند (دیابت)، بالارفتن فشار خون، بیماریهای عروقی، بیماریهای ارثی کلیوی وعفونت مزمن کلیه هستند.

این متخصص جراحی کلیه و جاری ادراری بیان کرد: گاهی اوقات افراد با بیماری شدید کلیوی نیز بدون علائم هستند. که این موضوع اهمیت آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی را در بررسی مشکلات کلیوی مشخص می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: خستگی، بالا بودن فشار خون، ورم زیر چشم ها و سایر اندامهای بدن از علائمی هستند که می توانند نشانگر بیماری کلیوی باشند.

به گفته وی دفع ادرار خونی یا تیره به رنگ چای، شب ادراری جدید، کاهش اشتها و وزن، خارش پوست بدن از دیگر علائم نشان دهنده بیماری کلیوی می باشند.

حسامی اضافه کرد: زمانی که کلیه ها نارسا شوند مواد زائد ومایعات در بدن تجمع می کنند وفرد به درمان دیالیز و پیوند کلیه نیاز دارد.

این پزشک جراح بیان کرد: فشار خون باید به طور منظم کنترل شود زیرا که در صورت عدم کنترل فشار خون، کلیه ها آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه اگر فرد مبتلا به بیماری قند است باید تحت کنترل درآید، اظهار داشت: تعداد زیادی از بیماران کلیوی، مبتلا به بیماری قند هستند که حتی الامکان باید از مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز نشده اند مانند بعضی از مسکن ها وبعضی از آنتی بیوتیکها خودداری کنند.

حسامی اضافه کرد: دیگر داروهای ویژه مانند سموم وآفت کش ها و بعضی از مواد مخدر و سیگار می توانند باعث آسیب کلیه ها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha