یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 73000

سلامت نیوز :  رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ویبراتورها که تحت عنوان چربی سوز در بازار رایج هستند، دستگاه‌هایی غیرتخصصی بوده و می‌توانند بهداشت ستون فقرات را بهم بریزند. اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس در حاشیه نشست خبری بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی‌، گفت: ویبراتورها که تحت عنوان چربی سوز در بازار رایج هستند، دستگاه‌های غیرتخصصی هستند و می‌توانند بهداشت فقرات را بهم بریزند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ما در سیستم فیزیوتراپی یک دستگاه بزرگی داریم که کل بدن را ویبریت می‌کند که در فرکانس‌های بالا و پایین کاربرد دارد.

ابراهیمی ادامه داد: ما از این دستگاه برای ایجاد تعادل، تقویت عضله و ثبات‌بخشی به مفاصل در بسیاری از بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنیم مثلاً عضله‌ای را که سفت شده، تحریک می‌کنیم یا از این دستگاه در عضلاتی که دچار اختلال حرکتی اند یا ضعیف و شل شده‌اند استفاده می کنیم.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: داستان ویبراتورهای موجود در بازار متفاوت است چرا که یک ویبراتور با یک فرکانس ثابت بالا یا پایین عرضه می‌شود که به نیاز مردم و بیماران هیچ توجهی ندارد.

این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: ما در استفاده از این دستگاه ها خواهان آنیم که در یک بیماری مزمن، انقباض قوی ایجاد کنیم یا در فردی که کمردرد حاد دارد و عضله مشکلات حاد پیدا کرده‌اند با فرکانس بالا، شدت انقباض را کم کنیم تا عضله آمادگی پیدا کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: استفاده از فرکانس‌های بالا یا پایین تخصص می‌خواهد و نمی‌شود در همه بیماری‌ها از یک فرکانس ثابت استفاده کرد چرا که اگر در یک بیمار حاد از فرکانس پایین و شدت زیاد استفاده کنیم، بیمار دچار انقباض قوی شده، درد عضله او بیشتر شده و دوره التهابی تشدید می‌ شود یا اگر در بیماری که مزمن است از فرکانس پایین استفاده کنیم عضله دچار ضعف و شلی می‌شود و عملاً فایده‌ای برای بیمار ندارد.

ابراهیمی ادامه داد: بهتر است افراد با توجه به نوع بیماری و با مشورت فیزیوتراپیست از دستگاه‌های ویبراتور یا چربی سوز استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha