یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 73001

سلامت نیوز : محققان آمریکایی برای کاهش آلودگی‌ها در بیمارستان‌ها تاکنون دست به اقدامات فراوانی زده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیمارستان، یکی از مکان‌هایی است که پاکیزگی باید به بهترین نحو در آنجا رعایت شود.ضد عفونی کردن و نظافت بیمارستان‌ها در جهت کاهش ابتلای بیماران به بیماری‌های عفونی صورت می‌گیرد.

با این‌حال و با وجود استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده‌های قوی، باز هم آمار مرگ و میر بر اثر عفونت بالاست.سالانه 35 هزار نفر در اروپا بر اثر عفونت‌های بیمارستانی فوت می‌کنند و این میزان در آمریکا سالانه به حدود 100 هزار نفر نیز می‌رسد.

محققان آمریکایی برای یافتن راهی به هدف افزایش بر ضریب ایمنی بیمارستانی و کاهش آلودگی موجود، راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند.محققان در مرکز تحقیقات و تکنولوژی هوستون، رباتی را طراحی و ساخته‌اند که فضای اتاق‌های بیمارستان را حتی در بخش‌های غیرقابل نفوذ و دور از دسترس ضدعفونی کند.

این ربات که «ایکس انکس» نامگذاری شده، اشعه ماورای بنفش را به فضای اطراف ارسال می‌کند و با این روش، ضمن کشتن آلاینده‌های میکروبی، محیط را کاملا ضدعفونی می‌کند.به گفته محققان، در بیمارستان‌هایی که از این ربات ضدعفونی کننده استفاده شده است، میزان آلودگی و عفونت محیط بیمارستانی کاهش یافته است.

دکتر«وستچستر» در این باره گفت: در نتیجه استفاده از این ربات ماورای بنفش در این بیمارستان با کاهش عفونت محیطی و بیماری‌های ناشی از آن روبرو شده‌ایم.

وی افزود: از سوی دیگر، ضمن آنکه اتاق‌های بیمارستان زودتر و بهتر ضدعفونی می‌شوند، بیماران نیز از عفونت بیشتر محفوظ می‌مانند.

بوسیله دو ربات ایکس‌انکس ما می‌توانیم یک بیمارستان را با120 تخت ضدعفونی کنیم.

قیمت هر ربات، 70 هزار یورو برآورد شده است و هنوز به طور کامل وارد بازار نشده است.

محققان گفتند: برای تکمیل بیشتر آن به آزمایش‌های بیشتری نیاز دارند که این ربات برای رساندن عفونت‌های بیمارستانی به کمترین میزان آن، کاملا آماده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha