یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 73011

سلامت نیوز : یک روانپزشک با بیان این‌ که در دو سال نخست پس از تولد نوزاد مشغله مادران افزایش می‌یابد، گفت: مردان برای کاهش کدورت باید تلاش کنند تا جایی که در توانشان باشد در خانه کمک کنند.

دکتر عارفه مبشر در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، با اشاره به این‌ که مادران در دوران بارداری سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند، اظهار کرد: پس از تولد نوزاد نیز فشارهای روحی و جسمی بسیاری به مادر تحمیل می‌شود که به دلیل همین فشارها، عشق و علاقه‌ زن به شوهر به ظاهر کم می‌شود.

وی افزود: در خانواده‌های سنتی که مرد را نان‌آور خانواده می‌دانند و زن باید از نوزاد نگهداری کند، کمک نکردن مرد در خانه موجب احساس کدورت و ناراحتی زن می‌شود و این حس موجب می‌شود که اندکی ارتباط زناشویی خدشه‌دار شود.

مبشر ادامه‌ داد: در دو سال نخست تولد نوزاد، چنانچه مرد مدت زیادی در محل کار است و نمی‌تواند در خانه به همسرش کمک کند با کلام، احساس خود را ابراز کند. صحبت و قدردانی کردن از همسر موجب آرامش وی می‌شود و می‌تواند از اختلافات دیگر جلوگیری کند.

این روانپزشک گفت: پیش از تولد نوزاد، عشق مادر تنها نصیب همسرش می‌شد ولی حال که این علاقه باید تقسیم شود و همچنین با توجه به ضعف نوزاد و مدت زمانی‌ که مادر لازم است صرف او کند باعث می‌شود کمتر به همسر خود توجه می‌کند که این امر نیز موجب احساس سرخوردگی در مرد و حتی گاهی منجر به طلاق می‌شود.

وی ادامه‌ داد: برای رفع این مشکل، همسران باید از کمترین زمان‌ها برای خلوت با یکدیگر استفاده کنند و احساسات خود را ابراز کنند. مادران نیز با وجود مشغله باید توجه به مرد را حفظ کنند تا استحکام خانواده محفوظ بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha