سلامت نیوز : معاون بهداشت حرفه‌ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر مخرب آلاینده‌های زیست محیطی داخل و خارج منزل بر سلامت زنان خانه‌دار، آلودگی هوا را مهم‌ترین مخاطره برای زنانی که در منزل فعالند، عنوان کرد.

دکتر عبدالرحمان بهرامی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در رابطه با آلاینده‌های زیست محیطی و تاثیر مخرب آنها در سلامت زنان، گفت: زنانی که در منزل فعالیت دارند با عوامل و مخاطرات مختلف در ارتباطند که مهم‌ترین مخاطره در این زمینه "آلودگی هوا" است.

وی با بیان اینکه در منزل دو نوع آلودگی هوا وجود دارد، ادامه داد: یک نوع آلودگی‌ها از آلودگی‌های بیرون از منزل ناشی می‌شود. در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشکل اساسی آن است که آلاینده‌ها در خارج با داخل منزل تفاوت چندانی ندارند.

معاون بهداشت حرفه‌ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: علاوه بر آن در نتیجه پخت و پز و روشن کردن گاز، زنان در معرض آلاینده‌های بسیاری قرار می‌گیرند. در مجموع مهم‌ترین مشکل زنان، استنشاق آلودگی‌های مختلف است که به هر دلیلی در معرض خطر آنها قرار می‌گیرند.

بهرامی توصیه کرد که زنان هنگام پخت و پز تا حد امکان، هود را در آشپزخانه روشن نگه دارند و در زمانی که میزان آلاینده‌های هوا کم است نیز پنجره‌ها را باز نگه دارند. همچنین در مواقعی که سطح آلاینده‌ها به حد ناسالم رسیده، به ویژه در فصل پاییز که با پدیده "اینورژن" مواجه هستیم، لازم است تا حد امکان پنجره‌های منازل بسته نگاه داشته شوند.

وی ناراحتی‌های اسکلتی و استخوانی را از دیگر بیماری‌های زنان عنوان کرد و گفت: از آنجا که بدن اغلب زنان خانه‌دار ورزیده نیست، جابجا کردن وسایل منزل و مواجه بودن با مسایلی مانند بارداری و ... بر سلامت آنها تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد ناراحتی‌های اسکلتی - عضلانی می‌شود.

معاون بهداشت حرفه‌ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به منظور جلوگیری از ناراحتی‌های اسکلتی عضلانی نیز لازم است زنان از چاقی جلوگیری کرده، رژیم غذایی مناسب استفاده کنند و سبک زندگی سالم را در پیش گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha