مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور، از عدم اجرای طرح بیمه انفرادی بیماران مبتلا به دیابت انتقاد کرد.

دکتر شکور امیدی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمه انفرادی بیماران دیابتی، مصوبه مجلس است و رئیس جمهور نیز آن را ابلاغ کرده است، اما هنوز از اجرایی شدن آن خبری نیست.

وی با اشاره به گذشت 6 ماه از سال، تصریح کرد: وقتی از سازمان بیمه خدمات درمانی سئوال می کنیم که چرا مصوبه را اجرا نمی کنید، در پاسخ می گویند که هنوز ابلاغ رئیس جمهور را دریافت نکرده اند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور، همچنین از بهانه گیری سازمان بیمه خدمات درمانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح خبر داد و افزود: انجمن در این خصوص نیز راهکار نشان داده و آن استفاده از محل یارانه مصوب مجلس شورای اسلامی برای بیماران دیابتی است.

امیدی، این یارانه را 55 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارها گفته ایم که وزارت بهداشت از محل همین یارانه، هزینه های بیمه انفرادی بیماران دیابتی را به سازمان بیمه خدمات درمانی بپردازد تا مشکلی برای تامین اعتبار وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بعد از مصوبه بیمه انفرادی بیماران دیابتی، این بیماران متوقع شده اند و تنها مرجع خود را انجمن می دانند و انتظار دارند که هرچه زودتر بیمه شوند اما واقعیت این است که انجمن در این زمینه فقط می تواند رایزنی کند و اجرای ان با وزارت بهداشت و سازمان بیمه گر است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور، از ثبت نام حدود 300 هزار نفر بیمار دیابتی برای دریافت دفترچه درمان انفرادی خبر داد.

به گزارش مهر، قانون بیمه انفرادی بیماران دیابتی از سوی رئیس جمهور، اواسط خرداد 86 برای اجرا ابلاغ شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha