یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 73024
سلامت نیوز : ندافی، مدیر کل سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نظارت بر اماکن عمومی به دو دسته تقسیم می شود گفت:دسته اول شامل اماکنی است که مردم برای رفع احتیاجات به آنجا مراجعه می کنند مثل مساجد ، استخرها، ورزشگاه ها و...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی به دسته دوم اشاره کرد و افزود: نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی یعنی اماکنی که عملیات بسته بندی و توزیع مواد غذایی انجام می دهند بر عهده سازمان غذا و دارو است.

وی عنوان کرد: حدود 4 هزار و 400 بازرس در سراسر کشور داریم که سالانه 3 تا 3/5 بار از این اماکن بازدید به عمل می آوردند.

وی ادامه داد: در همین راستا اگر امکنه ای، تخلفی انجام داده  باشد پس از تذکر های اولیه، به دادگاه و تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

ندافی با بیان اینکه برای ارتقای سطح بهداشتی این مراکز با مدیران  ارشد اصناف در سطح کشور جلساتی برگزار کردیم، تصریح کرد: در این جلسات که با همکاری نزدیک بین وزارت بهداشت و اصناف برگزار شد این اصناف برای افزایش سطح بهداشتی مراکزشان، تمایل زیادی نشان داده اند.

وی عنوان کرد: تعداد واحدهایی که به خاطر عدم رعایت ضوابط بهداشتی تعطیل می شوند بسیار بالاست بنابراین به دنبال ارتقای سطح آگاهی ها و توانمند سازی این اصناف برای رفع مشکلات بهداشتی مراکز هستیم.

متخلفان امور صنفی مواد غذایی معرفی خواهند شد

ندافی، مدیر کل سلامت محیط کار گفت:  برای اینکه نتایج بازرسی ها برای مردم قابل رویت باشد، آیین نامه ای را در این رابطه  تنظیم کرده ایم که به تصویب شورای عالی سلامت وزارت بهداشت نیز رسیده است.

وی افزود: هم اکنون تنها منظر ابلاغ این آیین نامه هستیم تا زمینه ای از نظر it فراهم کنیم تا مردم از این اماکن غیر بهداشتی مطلع شوند.

وی در ادامه افزود: در واقع 3 بازرسی آخری که از مرکز عرصه مواد غذایی انجام شده است با ذکر نام مرکز در سایت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان فصل بهار ابلاغ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha