دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 73034

به دست‌هایتان توجه لازم را می‌کنید؟ دست‌های شما همیشه در معرض دید هستند.

چگونه دست‌های جوان‌تری داشته باشید
سلامت نیوز :به دست‌هایتان توجه لازم را می‌کنید؟ دست‌های شما همیشه در معرض دید هستند،با آنها تلفن همراه خود را نگه می‌دارید، با آدم‌ها دست می‌دهید و قاشق و چنگال را در دست می‌گیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایده آل ؛ همه ما افرادی را می‌شناسیم که از بهترین و حتی گران‌ترین محصولات بهداشتی برای پوست صورت خود استفاده می‌کنند اما از پوست دست خود غافل هستند. آنچه می‌خوانید برخی مشکلات پوستی و اقدامات درمانی متعاقب آن است که پوست دست را مانند صورت هدف قرار می‌دهد و اگر به آنها دقت نكنید باعث زشتی دست‌هایتان می‌شوند.

پیلینگ دستی

پوست پرچین و چروکیده

چروکیدگی پوست دست ناشی از نازک شدن لایه کلاژن است. برای تقویت کلاژن پوست، کرمی خریداری و استفاده کنید که حاوی رتینول یا اسیدهای آلفا هیدروکسی و البته اسید لاکتیک باشد تا به نرمی بافت پوست دست نیز کمک کند. هنگامی که استفاده از کرم به تنهایی کفایت نمی‌کند، لایه‌برداری شیمیایی توصیه می‌شود که هم اثرات مخرب آفتاب را بهبود می‌بخشد و هم پوست مرده را برداشته و پوست جوان‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که معمولا تا یک هفته بعد از پیلینگ، پوسته‌ریزی ملایمی مشاهده می‌شود.

از حرفه ای ها استفاده کنید

یکی از راه​های مراقبت از پوست دست و جوان کردن پوست​تان استفاده از محصولات حرفه​ای ، برند Vaseline است که پوستی شگفت​انگیز را برای شما به ارمغان می​آورد.

رگ‌ها، دست‌تان را زشت‌ كرده؟

رگ‌های برجسته دست

این حالت نتیجه کاهش چربی زیرپوستی بر اثر گذر زمان است. به دست کودکان نگاه کنید، دست‌های آنها به علت لایه چربی طبیعی زیر پوستی گوشتالو است؛ هنگامی که این چربی به مرور زمان از بین می‌رود، استخوان‌ها و رگ‌های خونی به وضوح دیده می‌شوند. در برخی موارد، درمان از طریق تزریق چربی خود بیمار – یا یک محصول حجم‌دهنده دیگر- انجام می‌شودکه می‌تواند حالت گوشتی بودن را احیا و استخوان‌ها و رگ‌ها را بپوشاند. این گونه تزریق‌ها باید بادقت بسیار و به تدریج انجام شود تا از ایجاد توده زیر پوست جلوگیری كند و از قرینگی دست‌ها اطمینان حاصل شود.

قهوه‌ای‌های زشت

لکه‌های قهوه‌ای

اینگونه لکه‌ها پیامد تابش نور آفتاب هستند، به همین دلیل تعداد این لکه‌ها پشت دست بسیار بیشتر از داخل است. لکه‌های تازه پیدا شده را می‌توان با کرم‌های ‌روشن‌کننده موجود در داروخانه‌ها یا نسخه‌ای درمان کرد اما لکه‌های قدیمی و پایدار فقط به وسیله متخصصان پوست با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید قابل برداشتن هستند. اگر لکه تیره باشد، لیزر می‌تواند رنگدانه را هدف قرار دهد. اگر تعداد لکه‌ها کم باشد، با نیتروژن مایع فریز می‌شوند.

برای تقویت کلاژن پوست، کرمی خریداری و استفاده کنید که حاوی رتینول یا اسیدهای آلفا هیدروکسی و البته اسید لاکتیک باشد تا به نرمی بافت پوست دست نیز کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha