دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 73043

سلامت نیوز : بتاکاروتن موجود در هویج، ویتامین‌هایی را وارد بدن می‌سازد ولی در صورت زیاد مصرف کردن هویج، به زردی مبتلا می‌شویم.

جعفریان، متخصص تغذیه گفت: ویتامین آ (A) در بدن نقش کلیدی دارد و با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین (آ) بین سلول‌ها ارتباط زیادی برقرار می‌شود که از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.وی افزود: ویتامین A بیشتر در سبزیجاتی مانند هویج وجود دارد و رنگ نارنجی موجود بتاکاروتن‌ها نام دارند كه زیادی مصرف آن باعث زرد رنگ شدن پوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ وی افزود: تفاوت بیماری زردی با زرد شدن پوست از خوردن هویج در زرد شدن سفیدی چشم است، اگر سفیدی چشم زرد شود به بیماری زردی مبتلا شده‌ایم.وی خاطر نشان کرد: در صد گرم هویج ۳ گرم فیبر محلول در آب است، که فیبر برای بیمارانی با نارسایی گوارشی، یبوست و افرادی که دفع خوبی ندارند مناسب است، در عین حال از انرژی پایینی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: مصرف هویج پخته یا خام فرقی نمی‌کند ولی هویج خام ویتامین‌ها را بیشتر حفظ می‌کند و هویج پخته با تغییری که در ساختارش به وجود می‌آید میزان جذب ویتامین‌ها بیشتر می‌شود و در عین حال حجم زیادی از معده را می‌گیرد و سبب جلوگیری از چاقی می‌شود. وی در نهایت اظهار داشت: هویچ باید به اندازه مصرف شود وگرنه رنگ زرد متمایل به نارنجی موجود در آن سبب بیماری زردی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha