دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 73052
سلامت نیوز :  فردی که دارای مزاج گرم و تر است، باید غذای گرم و تر کمتری مصرف کند، به عنوان مثال مصرف زیاد گوشت، احتمال ابتلا به بیماری های دموی را در این افراد افزایش می دهد، به ویژه اگر در فصل بهار و در سن کمتر از پانزده سال باشد. بهترین راهکار چه برای پیشگیری و چه برای درمان در این افراد، حجامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ کودکان دارای مزاج  گرم و تر بیشتر از دیگران به انواع عفونت های لوزه و گوش میانی، بثورات پوستی ناشی از سرخک، سرخچه، آبله مرغان و مخملک مبتلا می شوند. سن سودا (فصل پیری) سن سلامت این افراد است. زیرا گرمی و تری ذاتی و سردی و خشکی ناشی از سن، شرایط جسمی آن ها را به حالت تعادل نزدیک می کند. این افراد می توانند تا سن کهولت به فعالیت های خود ادامه دهند.کسانی که مزاج گرم وخشک دارند، در سن جوانی بسیار هیجانی و پرجنب و جوش هستند. این افراد به بیماری های ناشی از صفرا مانند جوش های صفراوی، پوستی یا سردرد مبتلا می شوند و برخلاف دیگران در سن بالای ۶۰سال هم انرژی خوبی دارند و هم نسبت به دیگران سرحال ترند.

تابستان فصل بدی برای آنان است در حالی که از زمستان لذت می برند. این افراد باید از مصرف غذاهای گرم در فصل تابستان پرهیز کنند و از خوراکی هایی مانند کاهو، سکنجبین، خیار و سرکه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha