شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7306

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی خبر داد: زنی 25 ساله ، كلیه‌ خود را به مادرش اهدا كرد.

هاشم قاسمی در گفت وگو با ایسنا، گفت: چند روز پیش، فرزندان زنی 47 ساله كه از نارسایی شدید كلیه رنج می‌برد، با مراجعه به انجمن حمایت از بیماران كلیوی خواستار پیوند كلیه برای مادر خود شدند. اما در پی اعلام زمانی چند ماهه برای یافتن كلیه اهدایی و انجام عمل پیوند، این افراد تصمیم گرفتند خود به مادرشان كلیه اهدا كنند.


وی در ادامه گفت: پس از انجام آزمایشات پزشكی، دختر بزرگ این زن نیز مبتلا به نارسایی كلیه و فاقد صلاحیت لازم برای اهدای كلیه شناخته شد. اما دختر دیگر وی كه مادر فرزندان دو قلو نیز است، نامزد اهدای كلیه به مادر خود شد.

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی با بیان این كه مادر این افراد، از سه سال پیش تاكنون تحت درمان رنج آور دیالیز بود، در ادامه گفت: پس از انجام آزمایشات تكمیلی، دختر این زن كلیه خود را به مادرش اهدا كرد و خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی هر دو نفر مطلوب است.

قاسمی با تاكید بر این كه اهدای كلیه برای فرد خطری را در پی ندارد، به فواید پیوند كلیه از خویشاوندان اشاره كرد و گفت: در این روش احتمال موفقیت آمیز بودن عمل پیوند،‌ بالاتر از سایر روش‌هاست.

وی در پایان از مردم خواست تا در صورت وجود فرد نیازمندی به كلیه در خانواده خود، بدون نگرانی به اهدای كلیه اقدام كرده و جان وی را نجات دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha