دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 73075

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر ایران از تامین 100 قلم داروی مورد نیاز کشور توسط جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

دکتر ظاهر رستمی در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ با اشاره به جایگاه شناخته شده جمعیت هلال‌احمر ایران در منطقه و دنیا، با بیان اینکه استراتژی و راهبردی این سازمان، مشارکت موثر درراستای تامین داروی مورد نیاز کشور است، گفت: سه شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی در زیرمجموعه سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌ احمرایران فعالیت کرده و تامین سهم بالایی از تجهیزات پزشکی یکبار مصرف و تهیه داروهای اساسی و مورد نیاز جامعه، توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود.

رستمی با اعلام اینکه نزدیک به 100 قلم داروی مورد نیاز کشور اعم از جامدات و مایعات توسط شرکت داروسازی هلال‌احمر تامین می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان، ارتقای کیفیت تولیدات دارویی است که خوشبختانه در مسیر مطلوبی حرکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمرایران در ارتباط تاثیر تحریم‌ها بر روند تامین داروهای خاص بیماران در کشور، افزود: با توجه به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک نهاد بین‌المللی است که با سایر نهادها همکاری راحت‌تری دارد، به عنوان پل ارتباطی با این کشورها توانسته در مواقع ضروری، نسبت به رفع کمبودهای دارویی داخل کشور، اقدام کند.

به گفته رستمی، هر زمان که وزارت بهداشت از ما بخواهد نسبت به تهیه و تامین داروهای مورد نیاز و کمیاب در جامعه اقدام کنیم، ما راحت‌تر می‌توانیم این داروها را تامین کنیم.

وی از تامین داروهای تک نسخه‌ای و داروهای خاص توسط هلال‌احمر خبرداد و گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان در سال‌جاری، تکیه بر منابع انسانی در راستای افزایش کیفیت و تولید بیشتر داروهای مورد نیاز کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha