دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 73078

سلامت نیوز : دبیر اجرایی پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران از حضور 200 شرکت فعال در زمینه تجهیزات و مواد دندانپزشکی در نمایشگاهی که همزمان با پنجاه و سومین کنگره بین المللی برپا می‌شود، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عباس دلورانی در نشست خبری این کنگره که از 24 تا 27 اردیبهشت ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار شود، اظهار داشت: امسال بزرگترین نمایشگاه دندانپزشکی در حاشیه کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران، برپا می شود.

وی با اشاره به برپایی 340 غرفه و 200 شرکت فعال در حوزه تجهیزات و مواد دندانی در این نمایشگاه، افرود: نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت 8 هزار مترمربع برپا خواهد شد.

دلورانی گفت: برخی از شرکتهای حاضر در کنگره امسال، تولید کننده مواد و تجهیزات دندانی و بعضی از شرکتها نیز وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی هستند که در این نمایشگاه حضور یافته اند.

وی تم علمی کنگره را از مباحث مهمی دانست که ارجح بر مسائل نمایشگاهی در این کنگره است.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که 50 درصد موفقیت درمان بستگی به تشخیص درست دارد، افزود: متاسفانه در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندانها برنامه‌ای در دورنمای سلامت کشور نداریم.

دبیر اجرایی پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به دوازدهمین جشنواره پژوهشی شهید دکتر احمد هدایت که همزمان با کنگره 53 انجمن دندانپزشکی ایران برگزار می شود، گفت: قرار است در این جشنواره از بهترین مقالات، کتابها و فیلمهای آموزشی در حوزه دندانپزشکی تجلیل شود.

وی افزود: در جشنواره امسال 154 مقاله 35 کتاب 24 اختراع و نوع آوری و 5 فیلم آموزشی به دفتر جشنواره ارسال شده که بهترین نوآوری‌ها در زمینه دندانپزشکی و فیلم آموزشی رتبه بندی شده و هدایایی به آنان اعطا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر آرش منصوریان دبیر علمی کنگره در ادامه این نشست افزود: حدود 450 تا 500 مقاله وارد دبیرخانه این کنگره شده است که در حدود 100 نفر از اساتید دندانپزشکی از سراسر کشور، مقالات ارسالی را بازبینی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی از برگزاری پنل های مختلف در حین برگزاری این کنگره خبر داد و افزود: پنل ایدز، بیماریهای سیستماتیک، بهداشتکاران و غیره از جمله پنل‌هایی است که با رویکرد بررسی چالشهای تشخیص در دندانپزشکی برگزار می شود.

وی درباره پنل ایدز گفت: این پنل بسیار مهم است و در آن نحوه برخورد دندانپزشک با بیمار مبتلا به ایدز، کنترل عفونت و سوالهای مرتبط با آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دبیرعلمی کنگره همچنین از برگزاری پنل طب سنتی در دندانپزشکی و پنل چالشهای بالا رفتن نرخ ارز در دندانپزشکی، به عنوان دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره نام برد.

وی از پذیرش حدود 110 مقاله از مجموع 500 مقاله ارسالی به این کنگره خبر داد و گفت: این کنگره در مدت 4 روز برگزاری، در حدود 150 سخنرانی خواهد داشت.

گفتنی است، جشنواره علمی پژوهشی شهد دکتر احمد هدایت توسط جامعه اسلامی دندانپزشکان و با همکاری انجمن دندانپزشکی ایران، انجمنهای علمی تخصصی، دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی، دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور و مراکز تحقیقاتی همزمان با پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران، از 24 تا 27 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha