مصرف غذای مناسب و تحرك كافی، از پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.

عضو كمیته اجرایی هفتمین كنگره بین‌المللی بیماری‌های زنان و مامایی، با بیان این مطلب گفت: مصرف مواد غذایی حاوی كلیسم به میزان كافی و انجام حركات ورزشی ساده مانند پیاده‌روی حداقل دو بار در هفته و هر بار یك ساعت از ابتلا به پوكی استخوان در بانوان جلوگیری می‌كند.

به گزارش روابط عمومی این كنگره، دكتر "فاطمه خشتی" افزود:
ابتلا به پوكی استخوان می‌تواند با عوارضی به مراتب بدتر از سرطان‌های شایع در زنان همراه باشد و به عنوان مثال شكستگی استخوان‌ها به ویژه استخوان لگن در سنین بالا كه به دلیل پوكی استخوان رخ می‌دهد، معمولا همراه با مشكلات و عوارض متعدد بوده و درمان‌های طولانی و پرهزینه‌ای را در پی خواهد داشت.

وی توجه به اصلاح عادات غذایی و تحرك كافی در زندگی از سنین جوانی و مصرف داروهای حاوی كلیسم از شروع دوران یائسگی را مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان در بانوان دانست.

دكتر خشتی گفت: از جمله راه‌های درمان پوكی استخوان كه از طریق تست تراكم استخوان تشخیص داده می‌شود، مصرف كلسیم مناسب و كافی و هورمون درمانی برای گروه‌های خاص می‌باشد.

وی كه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران نیز است، بیان داشت:
محورهای برگزاری این كنگره مباحث بداشت باروری، مسایل مربوط به ناباروری، روشهای جلوگیری از بارداری، تكنیك‌های نوین اندوسكوپی، بررسی مشكلات غدد درون ریز و مامایی مدرن است.

ایدز و بیماری‌های مسری، بررسی دستاوردهای نانوتكنولوژی و بیوتكنولوژی درباره بیماری‌های زنان و برگزاری كارگاه‌های لیزر، هیستروسكوپی، لاپاراسكوپی، پوكی استخوان، تنظیم خانواده و پیشگیری از سرطان‌های پستان، دهانه رحم، تخمدان و رحم را از دیگر مباحثی است كه قرار است در این كنگره مطرح شود.

وی افزود: از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از سرطان‌های شایع در زنان می‌توان به انجام معاینات شخصی و تست‌های رادیوگرافی مانند ماموگرافی و ‪MRI‬ (در موارد خاص) در سرطان‌های پستان از سنین بالای چهل سال اشاره كرد.

همچنین انجام تست پاپ اسمیر پس از ازدواج و به صورت مستمر و هر دو سال یكبار برای بررسی سرطان دهانه رحم كه یكی از مهمترین روش‌های تشخیص در مرحله پیش سرطانی بوده و معمولا در این مرحله با درمان صددرصد انجام خواهد گرفت و همچنین انجام تست‌هایی چون سونوگرافی در سرطان تخمدان و تست خون جهت تعیین نشانه‌های سرطانی در افرادی كه سابقه فامیلی در ابتلا به این نوع بیماری را دارند، از دیگر توصیه‌ها به شمار می‌رود.

هفتمین كنگره بین‌المللی بیماری‌های زنان و مامایی ایران از ‪ ۱۸‬تا ‪۲۲‬ آبان ماه توسط انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران و گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار می‌شود.

این كنگره با حضور سخنرانانی از كشورهای آمریكا، ایتالیا، فرانسه، قبرس، آلمان، چین، عربستان سعودی و بنگلادش و همچنین اندیشمندان و متخصصانی از دانشگاه‌های داخل كشور برگزار خواهد شد.

این كنگره دارای امتیاز بازآموزی برای متخصصان زنان و زایمان، جراحان عمومی و متخصصان جراحی كلیه و مجاری ادرار بوده و تمامی علاقه‌مندان به شركت در این كنگره می‌توانند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی ‪WWW.icog7.ir‬ مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha