سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از توافق اولیه وزارت بهداشت و نظام پزشکی برای رشد 30 درصدی تعرفه درمانی پزشکان عمومی برای سال 92 خبر داد و گفت: پیشنهاد قبلی نظام پزشکی رشد 40 درصدی بود.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس، افزود: برای احیای طب عمومی نیازمند پزشکان عمومی هستیم تا خدمات آنها به صورت منطقی‌ جبران شود به همین دلیل در نظام تعرفه‌گذاری خدمات درمانی با کمک وزارت بهداشت افزایش نرخ این تعرفه را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بنابر پیشنهاد سازمان نظام پزشکی رشد 40 درصدی تعرفه پزشکان عمومی به وزارت بهداشت اعلام شد اما بر سر رشد اولیه 30 درصدی توافق شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: همچنین در وزارت بهداشت با همکاری وزارت رفاه قرار شده پزشکان عمومی که بالای 15 سال سابقه کار دارند علاوه بر رشد 30 درصدی رشد اضافه 15 درصدی تعرفه را نیز داشته باشند.

زالی افزود: به این ترتیب پزشکان عمومی با سابقه 15 سال به بالا در سال 92 با رشد تعرفه 45 درصدی مواجه هستند البته به دلیل اینکه قدر مطلق رشد، پایین است ممکن است چشمگیر نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که با افزایش تعرفه پزشکان عمومی تمایل بیماران به مراجعه پزشکان متخصص بیش از گذشته می‌شود گفت: من به عنوان یک متخصص اولین پیشنهادی که می‌کنم مراجعه به پزشکان عمومی است چرا که در کشورهای توسعه یافته نیز بیمار در مرحله اول به پزشک عمومی مراجعه می‌کند.

زالی تصریح کرد: این در حالی است که در بسیاری از بیماری‌هایی که نیاز به پزشک متخصص وجود ندارد مانند یک سرماخوردگی مشکل درمانی وجود دارد در حالی که یک پزشک عمومی با نگاهی جامع‌تر می‌تواند درمان بهتری را تجویز کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: تجربه جهانی نشان داده آنچه در سلامت مؤثر است قرار گرفتن پزشکان عمومی در خط اول ارائه خدمات است.

وی افزود: با احیای جایگاه پزشکان عمومی از مراجعه غیرضروری به متخصصان جلوگیری می‌شود و این در حالی است که پزشکان عمومی در کشور از نظر مهارت به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند ارائه‌ کننده خدمات در خط اول باشند که البته نیازمند گسترش مهارت‌ها و توانمندسازی برای این قشر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha