دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 73100

سلامت نیوز : حیدر حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری «زلزله تهران از شایعه تا واقعیت» اظهار داشت: با توجه به وجود بافت‌های فرسوده در برخی مناطق تهران ساختمان‌های بلند مرتبه و معابر باریک امداد رسانی در صورت وقوع زلزله کمی سخت خواهد شد چرا که ساختمان‌های بلند در صورت فرو ریختن تا حدی معابر را مسدود می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی به طرح‌های عملیاتی برای محدوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: از مجموع 22 کارگاه مدیریت بحران که توسط شهرداری تهران برگزار شده دو کارگاه برای نحوه امداد و نجات در هنگام زلزله اختصاص یافته است.

به گفته حیدری علاوه بر ایجاد پایگاه‌های اقماری اطراف تهران استان‌های همجوار را به عنوان استان معین در زلزله تهران در نظر گرفته‌ایم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه طبق مطالعات انجام شده، افرادی که زیر آوار خواهند بود در دو ساعت اول جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: البته ما به این آمار بسنده نمی‌کنیم چرا که می‌توان با بکارگیری دستگاه‌های پیشرفته و سگ‌های زنده‌یاب این زمان را به حداقل برسانیم.

وی اضطراب مردم و ترس ناشی از زلزله را یکی از موانع امداد رسانی دانست و گفت: به عنوان مثال در زلزله بوشهر به دلیل هجوم افراد به منطقه زلزله زده تا 40 کیلومتر بار ترافیکی داشتیم که خود مانعی برای امدادرسانی بود.

حیدری تجهیز 5 استان معین، آماده‌سازی تیم‌های واکنش سریع و ایجاد 5 مرکز تجسس و رهاسازی در اطراف تهران را از جمله کارهای هلال احمر عنوان کرد و افزود: همچنین 4 فروند بالگرد را به طور ثابت برای زلزله تهران در نظر گرفته‌ایم و همچنین روی فضای پارک‌های تهران برای استقرار بیمارستان صحرایی و اسکان و تغذیه اضطراری مطالعه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha