سلامت نیوز :مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: 7 دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و ایران به همراه انستیتو پاستور در میان فهرست دانشگاه‌ها و موسسه تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: روند رشد رتبه دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در رتبه بندی ESI در تمام گرایش‌های علوم تا ابتدای می سال 2013 میلادی بر اساس تعداد مقالات و نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با 92 رتبه بهبود به رتبه 492، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 77 رتبه بهبود به جایگاه 884، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 78 رتبه بهبود به جایگاه 1303، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 228 رتبه بهبود به جایگاه 1550 در میان دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان دست یافته‌اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رتبه 1637، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رتبه 1841 و انستیتو پاستور ایران با رتبه 2128 برای نخستین بار در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به بهبود رتبه تمام دانشگاه‏های برتر در گرایش پزشکی بالینی گفت: در گرایش پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با 38 رتبه بهبود به رتبه 214، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 66 رتبه بهبود در جایگاه 468، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 22 رتبه بهبود به جایگاه 552 و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 20 رتبه بهبود در جایگاه 735 قرار دارند. انستیتو پاستور ایران با رتبه 1854 و دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز با رتبه 913 و مشهد با رتبه 987 در گرایش پزشکی بالینی در سال جاری میلادی در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.

در این نظام رتبه‌بندی اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی آورده شده است که بر مبنای آستانه‌های تعیین شده، جزء دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار دارند. شرط ورود یک موسسه علمی به این نظام رتبه‌بندی تعداد ارجاع به مقالات اصیل و مروری منتشر شده در پایگاه داده اطلاعات علمی Web of Science برابر یا بیش از آستانه های تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha