دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 73110

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: آجیل‌هایی که به صورت شور تهیه می‌شود، برای سلامت مفید نیست چون زمینه‌ساز ابتلا به پرفشاری خون ‌می‌شود.

سید مرتضی صفوی در گفت‌وگو با (ایسنا) ،‌ در مورد جایگاه آجیل در سبد غذایی خانوارها گفت: آجیل به علت داشتن املاح و ویتامین‌های مختلف و انرژی که در هر 100گرم آن 600 کیلوکالری دارد، بسیار موثر است.

صفوی با بیان اینکه آجیل در تامین کالری و نیازهای بدن مانند ویتامین و املاح معدنی بسیار مفید است، ادامه داد: نحوه تهیه آجیل از اهمیت بسیاری برخوردار است، گاهی به آجیل مواد رنگی می‌زنند تا رنگین‌تر شود اما باید دانست از ارزش غذایی آن کم می‌شود، چرا که در بعضی مواقع از رنگ‌های غیراستاندارد استفاده می‌شود .

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: آجیل‌هایی که به صورت شور تهیه می‌شود، برای سلامت مفید نیست چون زمینه‌ساز پرفشاری خون ‌می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه پفک و چیپس 9 برابر وزن و حجم خود آب جذب می‌کنند که این امر در مدت زمان کوتاه موجب چاقی فرد می‌شود،‌ بیان کرد: علاوه براین پفک و چیپس به علت داشتن نمک و روغن باعث پر فشاری خون می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از انواع آجیل در سلامت بدن نقش موثری دارند، خاطرنشان کرد: کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم، ویتامین‌های گروه ب است و هم‌چنین خواص آنتی اکسیدان دارد که از تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کند و یا بادام زمینی برای افزایش هوش و یادگیری بسیار مناسب است و باعث کاهش کلسترول می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: روزانه مصرف 10 الی 15 پسته یا بادام و یا فندق برای حفظ سلامتی بسیار مناسب است، اما افرادی که در وعده صبحانه گردو مصرف می‌کنند، نیازی به مصرف آجیل ندارند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در آجیل‌ها به خصوص برای سنین رشد بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha