سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در استان یزد از آغاز طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه رخشانی در نشستی با بیان این که 35 درصد از سکته‌های قلبی و مغزی به دلیل فشارخون بالا رخ می دهد، افزود: بنا به دلایل مختلف اکثر مردم از ابتلا به فشارخون بالای خود بی اطلاع هستند، بنابراین به منظور پیشگیری از فشارخون بالا و کنترل بیماری‌های غیرواگیر این طرح ملی در کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: با استقبال خوبی که از این طرح در کل کشور و یزد صورت گرفت مقرر شد این طرح ملی تمدید شود تا تمام ایرانیان بالای 30 سال مبتلا به فشارخون تحت درمان قرار گیرند.

رخشانی توصیه کرد: کلیه افراد بالای 30 سال با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی شهری و کلیه خانه‌های بهداشت روستایی در این طرح ملی شرکت کنند.

یزد از استانهای پیشرو در امر پزشک خانواده است

معاون بهداشتی وازرت بهداشت همچنین در سفر یک روزه اش به استان یزد گفت: از آنجایی که استان یزد از جمله استانهای پیشرو در امر پزشک خانواده است، استان یزد جزء 9 استان انتخاب شده است که امسال این برنامه ملی در آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده عنوان کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده از نیازهای ما در کشور است که برای سامان دهی در نظام سلامت ضروری است.

رخشانی یادآور شد: طبق بازدید که امروز صبح از مراکز بهداشتی و درمانی یزد انجام شد در استان یزد همه شرایط جهت اجرای این طرح آماده است و تنها ابلاغ قوانین توافق نامه ها است که قراردادهای پزشکان طراحی شود و مردم از فواید این برنامه بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که برنامه پزشک خانواده یک یارانه سلامت برای مردم است، تصریح کرد: تشخیص سریع بیماری‌ها و جلوگیری از سردرگمی مردم از جمله فواید و مزایای برنامه پزشک خانواده برای مردم است.

رخشانی در ادامه پزشک خانواده را حامی سلامت اعضای خانواده دانست و عنوان کرد: با اجرای برنامه رضایت خانواده جلب خواهد شد.

اقدامات خوب استان یزد در زمینه دیابت

معاون بهداشتی وازرت بهداشت همچنین در بازدیدی که از مراکز بهداشتی و درمانی یزد داشت، گفت: در استان یزد نسبت به سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی به ویژه در زمینه دیابت صورت گرفته است ولی نیاز به همکاری بیشتر مسوولین داریم، خوشبختانه متولیان سلامت یزد بسیار متعهد هستند و بستر بسیاری از امکانات برای پیشرفت بهتر در یزد فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha