دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 73113

سلامت نیوز : مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از تماس روزانه 3000 و هفتگی حدود 22 هزار نفر با سامانه 1490 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسین ریاضی گفت: سامانه 1490 روزانه حدود 3000 هزار تماس تلفنی دارد که به صورت 24 ساعته و در سه شیفت صبح، عصر و شب توسط 100 اپراتور پاسخ داده شده و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

پاسخ های آنلاین و آفلاین سامانه 1490 به مردم

وی با اعلام اینکه تمام تماس‌ها در این سامانه ثبت می شود، گفت: پاسخ های سامانه به مردم به دو صورت آنلاین و آفلاین است.

وی در توضیح این پاسخ‌ها ابراز داشت: برخی مواردی که از مردم به سامانه گزارش می شود، فوری هستند، مثل نیاز اورژانسی یک بیمار اعم از بستری یا درمان یا درخواست دارو و مواردی نظیر این ها که طبعاً به صورت آنلاین توسط اپراتور از مسئول مربوطه پیگیری و نتیجۀ آن به تماس گیرنده اعلام می شود.

ریاضی ادامه داد: مواردی هم مانند گزارش وقوع تخلف در یک مرکز درمانی، مثل دریافت اخذ مبلغ بیش از تعرفه درمانی (زیرمیزی) یا مواردی نظیر آن به این سامانه گزارش می شود که این موارد نیاز به بازرسی و تحقیق میدانی دارد و ابتدا توسط سامانه به مسئول مربوطه در ستاد یا دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده و پس از پیگیری آن در یک زمان مشخص، نتیجه آن توسط سامانه که تحت سیستم وب قرار دارد، برای پیگیری لازم به مسئولان مربوطه گزارش می شود.

گزارش‌های سامانه به مسئولان جنبۀ ابلاغیه وزیر دارد

ریاضی با اعلام اینکه گزارش های سامانه به مسئولان بر اساس ابلاغیه وزیر جنبه وزارتی داشته و قصور در پیگیری آن ها به منزلۀ تخلف اداری محسوب می شود، گفت: این سامانه در مدت کمی که راه اندازی شده منشاء کارهای خوبی بوده است به عنوان نمونه تماس گیرنده‌ای داشتیم که نوزاد نارسی داشت و به یک بیمارستان دولتی مراجعه کرده بود و داروی مورد نیازش را پیدا نمی‌کرد و همکاران سامانه با پیگیری‌های خود به کمک فهرست اطلاعات داروخانه ها که در اختیار دارند، مشکلش را برطرف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha