وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، خواستار سرعت بخشیدن به حركت تولید علم در كشور و از میان برداشتن موانع این حركت عظیم شد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كامران باقری لنكرانی طی پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی سال 86 _ 87 و تقارن آن با ماه مبارك رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی است تا با خود سازی، سختی و مشكلات تحصیل را بهتر تحمل نماییم و در برابر ناملایمات و كمبودهای موجود سر خم نكنیم.
در بخشی از این پیام آمده است: نخبگان فرهیخته، شما وارثان تمدن عظیمی هستید كه از در آمیختن دو اقیانوس بزرگ تمدن اسلامی و ایرانی به وجود آمده است، دانشگاه را پایگاهی برای رشد و توسعه این تمدن عظیم سازید تا به افتخارات آن افزوده شود و موجب رستگاری جامعه بشری گردد، گفتمان علمی را محور قرار دهید و جنبش نرم‌افزاری را تحقق بخشید. شكوه علمی ایران اسلامی را احیا كنید و این سرزمین را همچون گذشته قطب علمی منطقه سازید تا جایگاهی را كه شایسته آن است دوباره به دست آورد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: اساتید ارجمند و مسئولین گرامی، وظیفه خطیر پرورش نسل جدید به عهده ماست و در این راه باید پاسخگوی هر حركت و رفتار خود باشیم چرا كه الگوی عملی جوانان در دانشگاه، اساتید و مسئولین هستند هر عمل اشتباه فرصتی است برای دشمنان تا جوانان، این سرمایه‌های ملی ما را یا به سوی خود جذب كنند و یا به بیراهه بكشانند.
در ادامه این پیام خطاب به اساتید دانشگاه‌ها آمده است: در مسیر تربیت از امانت‌های این ملت، همچون چشمان خود مراقبت كنید كه آینده در دستان آنان است و در پیشگاه خداوند عذر تقصیر ناممكن.
وزیر بهداشت در پایان افزوده است: دیرزمانی است كه حركت عظیم تولید علم و جنبش نرم‌افزاری به دست دانشجویان متعهد و دلسوز آغاز گشته است، حمایت همه‌جانبه اساتید و مسئولین به این حركت، سرعت و قوت می‌بخشد و تداوم آن را ممكن می‌سازد، هوشیار باشیم تا موانع را از برابر حركت این چرخ عظیم برداریم و به سرعت آن بیفزاییم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha