دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی ضمن اعلام اینکه هر ساله 1 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای در جهان جان خود را ازدست می دهند و 50 میلیون نفر نیز مجروح می شوند، از هرگونه ابتکار محلی، ملی و منطقه ای برای گرامیداشت این هفته استقبال نمود.


سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت "هفته ایمنی جاده ای"، 6 لغایت 12 می 2013 برابر با 16 لغایت 22 اردیبهشت ماه جاری ضمن اعلام اینکه هر ساله 1 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای در جهان جان خود را ازدست می دهند و 50 میلیون نفر نیز مجروح می شوند، از هرگونه ابتکار محلی، ملی و منطقه ای برای گرامیداشت این هفته استقبال نمود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در پیام بان کی مون آمده است بیش از یک چهارم قربانیان تصادفات جاده ای را افراد پیاده تشکیل می دهند و به همین دلیل موضوع امسال این هفته "قدم زدن را ایمن کنید" است.

ایشان افزود همچنین رانندگی برای جوانان باید ایمن شود که نیمی از قربانیان تصادفات    جاده ای در جهان را تشکیل می دهند. دبیر کل گفت تصادف عامل اصلی مرگ برای افراد بین سن 15 تا 29 سال در جهان است.


بان کی مون گفت در حال حاضر یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد و تا سال 2030 این رقم دو برابر خواهد شد.

وی اظهار داشت علاوه بردرد و رنج برای انسان، تصادفات جاده ای موجب ضررهای اقتصادی گزاف برای افراد و جوامع می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha