عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار افزایش مراکز تحقیقاتی قلب و عروق در کشور به منظور توسعه تحقیقات نوین در زمینه این بیماری ها شد.

دکتر "محمد حسین ماندگار" در گفتگو با مهر افزود: خوشبختانه در حال حاضر در کشور در زمینه آموزش رشته های تخصصی و فوق تخصصی قلب کمبودی نداریم. همچنین این وضعیت در زمینه کارهای درمانی هم صدق می کند.

وی افزود: در حال حاضر در کشور کمبود جراح ، متخصص و مرکز جراحی قلب نداریم اما مراکز تحقیقاتی و کسانی که در تحقیقات قلب و عروق پیشرو باشند، دچار کمبود جدی هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یاد آور شد: کشور در حال حاضر نیازمند تمرکز بر روی این مسئله است و باید پژوهشگری تربیت کنیم تا منتظر تحقیقات سایر کشورها نباشیم. هم اکنون تحقیقات سلول های بنیادی و بررسی عوامل ژنتیکی مرتبط با بیماری های قلب و عروق در صدر تحقیقات قرار دارد و باید در این زمینه فعالیت بیشتری از سوی ایرانیان انجام گرفت.

ماندگار با بیان اینکه در کشور افراد مستعد و مصمم برای انجام این گونه تحقیقات داریم، گفت: باید مراکز تحقیقات خود را گسترش دهیم تا محققان ایرانی بتوانند در مورد بیماران کشور با زمینه های فرهنگی و ژنتیکی این کشور تحقیقات خود را گسترش دهند.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی موجود در زمینه های قلب و عروق نیز از بودجه های کافی برخوردار نیستند و این امر نیز نیازمند توجه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha