سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 73150
سلامت نیوز : کسانی که مزاج سرد و خشک دارند در کودکی بسیار سالم و سرحال اند. بدترین فصل برای این دسته از افراد پاییز است. بعد از ۳۵ سالگی نیز سودای آن ها تشدید می شود. ممکن است غلبه سودا، آنان را به وسواس ، شک ، بدبینی و افسردگی بکشاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ مصرف غذاهای گرم و تر مانند آبگوشت برای این افراد مناسب است. غذاهای سرد و خشک مانند سوسیس و کالباس، چای و دخانیات نیز مضر است.کسانی که مزاج سرد و تر دارند سن جوانی و تابستان، راحت ترین فصل زندگی آن هاست.با افزایش سن و غلبه رطوبت عارضی دچار بیماری های بلغمی از جمله دردهای اسکلتی و عضلانی، بیماری های مفصلی، ویتیلیگو و سفیدی زودرس مو می شوند.بنابراین یک پزشک می تواند بیماری های هر فصل و هر سن را پیش بینی کند.به عنوان مثال در فصل بهار سردردهای میگرنی، سکته های قلبی، خونریزی مغزی و خونریزی از بینی که ناشی از غلبه خون است بیشتر می شود.

در فصل تابستان بیماری های صفراوی، جوش های پوستی، سردرد، خارش پوست، اسهال و استفراغ صفراوی زیاد می شود.در فصل پاییز بیماری های ناشی از سودا مانند اگزما، بواسیر، واریس، افسردگی، اضطراب، وسواس، بدبینی و به دنبال آن اختلافات خانوادگی و ... شایع می شود. در فصل زمستان بیماری های بلغمی مانند درد و تورم مفاصل و سینوزیت شایع می شود.از آن جا که زنان طبیعت سردتری نسبت به مردان دارند بیشتر دچار بیماری های سرد از جمله مولتپل اسکلروز (MS) و برخی بیماری های مفصلی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha