سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 73152
سلامت نیوز : این که همه وسایل خانه از کاسه، بشقاب گرفته تا قاب عکس های روی دیوار همیشه از تمیزی و درخشندگی برق بزنند آرزوی هر کدبانوی ایرانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اما این آرزو محال و دست نیافتنی است مگر با یادگیری و به کارگیری نکاتی اساسی. در این شماره چند ترفند تمیزکاری را به شما آموزش می دهیم:

شست و شوی ظروف چینی و بلور

برای شست و شوی ظروف چینی و بلور - از مایع های سفیدکننده استفاده نکنید، چون باعث از بین رفتن لعاب ظرف ها می شود و پس از چندی سبب کدرشدن آنها نیز خواهد شد. برای تمیزی بهتر به جای مایع سفیدکننده، از پودرهای لباسشویی استفاده کنید.ظروف را ۱۰دقیقه در این پودرها قرار دهید تا تمیز و شفاف شود و از طرفی ظرف ها با این عمل خوشبوتر هم می شود.همچنین هنگام شستن کریستال و بلور، سرکه را فراموش نکنید. ظروف کریستال را در محلولی حاوی یک قسمت سرکه و سه قسمت آب گرم، آب بکشید و بگذارید در مجاورت هوا خشک شود.

پاک کردن گل از روی فرش

وقتی بچه ها با کفش های گلی، فرش یا موکت را کثیف کرده اند، مقداری نشاسته ذرت روی لکه خیس بپاشید و بگذارید ۱۵دقیقه بماند تا آب آن گرفته و خشک شود. بعد به وسیله جارو آثار آن را از بین ببرید. این کار باعث درخشندگی فرش شما می شود.

تمیزکردن قاب عکس

قاب عکس های طلایی را که دارای روکش فلزی درخشنده هستند، می توانید با اندکی نوشابه گازدار که داخل آن مقداری الکل صنعتی ریخته اید، تمیز کنید. نه تنها تیره و کدر نخواهد شد، بلکه درخشندگی بیشتری پیدا خواهند کرد.

پاک کردن صندلی های چرمی

بهترین محلول برای پاک کردن صندلی های چرمی آب نیم گرم و صابون است. آب صابون را با پارچه نرمی به آرامی به چرم بمالید، نگذارید آب صابون روی چرم بماند و با پارچه تمیزی که درون آب نیم گرم خیس کرده اید اثر صابون را از بین ببرید و با پارچه نرم دیگری آن را خشک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha