سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مجمع عمومی جدید سازمان نظام پزشکی کاملاً ماهیت قانونی دارد. این مجمع جدید 10 روز پیش تشکیل شد و رئیس کل جدید و اعضای جدید شورای عالی این سازمان را انتخاب کرد و طی این انتخابات علیرضا زالی به عنوان رئیس کل جدید انتخاب شد.

وی افزود:‌ با وجود این در قانون سازمان نظام پزشکی آمده است که حکم رئیس این سازمان را باید رئیس جمهوری امضا کند. درست مانند انتخابات ریاست جمهوری که بعد از انتخاب مردم باید حکم رئیس جمهوری را مقام معظم رهبری امضا کنند تا رسمیت پیدا کند.

وی گفت:‌ بنابراین بر اساس قانون فعلی سازمان نظام پزشکی، حکم رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی نیز بعد از امضای رئیس جمهوری رسمیت پیدا می‌کند و بعد از آن رئیس جدید این سازمان باید احکام هیئت مدیره‌های جدید این سازمان را امضا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: بنابراین هیئت مدیره‌های جدید نظام پزشکی نیز بعد از استقرار رئیس کل جدید این سازمان رسمی می‌شود و تا آن زمان هیئت مدیره‌های قبلی می‌توانند برای اینکه کار مردم و اعضای جامعه پزشکی روی زمین نماند به رتق و فتق امور بپردازند.

هاشم زهی ادامه داد: فعلاً بنای تنش با دولت نداریم. انتخابات نظام پزشکی در کمال صحت و سلامت برگزار شده است و نتایج آن کاملاً مورد تأیید است. روال منطقی هم این است که رئیس جمهوری در یک زمان منطقی حکم رئیس کل جدید این سازمان را امضا کند و قطعاً غیر از این انتظار دیگری وجود ندارد به خصوص اینکه دکتر ابوالقاسمی و دکتر جباروند نمایندگان رئیس جمهوری نیز بر انتخابات رئیس کل و اعضای شورای عالی نظام پزشکی نظارت داشتند و نتایج نهایی آن را تأیید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha