سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 73161

سلامت نیوز : حسن قبادی عصر امروز در مراسم تجلیل از ماماهای نمونه استان اردبیل اظهار داشت: شغل مامایی هنری است که با عشق آمیخته شده، چراکه بزرگ‌ترین آرامش و اطمینان یک ماما تولد کودکی سالم است تا این کودک سالم را تحویل مادر و خانواده او دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه در دو سال گذشته شعار بهداشت جهانی به صورت مستمر بر این مبنا بوده است که امروز جهان به ماما بیشتر از هر زمان دیگر نیاز دارد، تصریح کرد: بی‌توجهی به حرفه مامایی سبب کاهش تولد و زاد و ولد مناسب می‌شود که یکی از آثار بد آن، بی‌توجهی افزایش سرسام‌آور سزارین است که میانگین آن در کشور و استان ما بالاتر از میانگین جهانی است.

قبادی خاطرنشان کرد: شاید بیشترین کسانی که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند و این آمار را به میانگین جهانی نزدیک کنند، خدمات و دلسوزی ماماها است که در اکثر دنیا به مهربانی و عشق‌ورزی مشهور هستند.

این مسئول اضافه کرد: گرامیداشت مقام و منزلت این قشر زحمتکش در حقیقت توجه به آهنگ سالم زندگی است که ماما سعی می‌کند، نوزادان سالم و بدون عیب و ایراد را با تولدی سالم تحویل مادران دهد تا آنها دغدغه کمتری داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه در دنیا سزارین شیوه زایمانی است که تنها در زمان استثنایی و خطرناک به آن رجوع می‌کنند، بیان کرد: به غیر از زمانی که نحوه تولد برای جنین یا مادر تهدیدی ایجاد کند از شیوه زایمان سزارین استفاده می‌کنند، وگرنه در حالت عادی این کار غیرعلمی به نظر می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: امروز در تمام دنیا شیوه‌های زایمان بی‌درد در اولویت قرار گرفته و به یقین زایمان طبیعی تضمین‌کننده سلامت مادر و کودکی است که نسبت به هم مهر می‌ورزند.

قبادی با گرامیداشت روز جهانی ماما و قدردانی از زحمات این قشر پرتلاش از آنها خواست تا با مراقبت‌های لازم زنان را ترغیب کنند تا به اعمال طبیعی زایمان گرایش پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha