سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 73165

سلامت نیوز : رضا چایچیان در گفت‌وگو با فارس، افزود: برای درمان سرفه در وهله اول باید علت سرفه را پیدا کرد که ممکن است مربوط به ریه یا سینوس باشد یا اینکه آلرژی یا حساسیت به گردوغبار باشد.

چایچیان تصریح کرد: سرفه‌ها در چند مدل بروز می‌کنند؛ سرفه‌های شبانه که بیشتر به علت ترشح پشت حلق یا سینوس‌ها هستند که باید با عکس از سینوس یا آندوسکوپی علت آن مشخص شود.

متخصص گوش و حلق و بینی سرفه‌هایی را که در روز ایجاد می‌شود و خشک و بدون ترشح هستند علامت آلرژی دانست.

وی علت جسم خارجی در ریه بچه‌ها را عامل سرفه دانست و گفت: در چنین مواردی ‌باید آندوسکوپی کرد و در اتاق عمل جسم خارجی را بیرون آورد.

چایچیان، سرماخوردگی‌های مکرر در نوزادان را که برای بار اول وارد محیط می‌شوند یا کودکانی که در مهد کودک به سر می‌برند را عامل عفونت‌های مکرر و سرفه دانست و افزود: سرفه‌ها ممکن است آن قدر مزاحمت ایجاد کنند که کار فرد را مختل کنند پس باید در وهله اول به دنبال علت آن باشیم و اگر سرفه‌ای بیش از دو هفته طول کشید باید به پزشک مراجعه کرد.

متخصص گوش و حلق و بینی استفاده از داروهای ضدسرفه را که حاوی آنتی‌هیستامین باشند مفید ندانست و افزود: مصرف این داروها به طور سرخود می‌تواند عفونت را بیشتر کند و ترشح ویروسی را افزایش دهد و سرفه را بدتر سازد.

وی ادامه داد: ما در این موارد به بیماران داروهایی می‌دهیم که خلط‌آور باشد تا مواد موجود در ریه را خارج کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha