سلامت نیوز : متخصص ارتوپدی کودکان گفت: پرش‌های بیش از حد و بالا و پایین پریدن‌های مکرر در سنین پایین می‌تواند به محل‌های رشد استخوانی فشار وارد کند، باعث تغییر شکل مفاصل شده و در نهایت به ضعف استخوانی منجر شود. فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برای داشتن استخوان‌های قوی باید به دو نکته توجه داشت یکی تغذیه مناسب و دیگری وارد نکردن فشار بیش حد به مفاصل است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در مراحل نوزادی باید استخوان‌های نوزاد چک شود و اگر علائم ضعف استخوانی وجود داشته باشد، باید با انجام آزمایش و تعیین ویتامین D یا عکس از مچ دست درمان دارویی را شروع کرد.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: در مراحل بعدی رشد باید کودکان با فعالیت‌های ورزشی سبک مثل دوچرخه و شنا و اسکیت به تقویت عضلات و مفاصل استخوانی بپردازند.

غنی‌پور تصریح کرد: از سن 4 سالگی به بعد باید ورزش اسکیت را شروع کرد و ژیمناستیک نیز از 9 سالگی به بعد توصیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پرش‌های بیش از حد و بالا و پایین پریدن‌های مکرر در سنین پایین می‌تواند به محل‌های رشد استخوانی فشار وارد کند و باعث تغییر شکل مفاصل شود و در نهایت به ضعف استخوانی منجر شود.

غنی‌پور تغذیه مناسب و استفاده از ترکیبات کلسیم‌داری مثل لبنیات و سبزیجات را در تقویت استخوان مفید دانست و ادامه داد: در کنار تغذیه بهتر است برای کودکان از کفش‌های نرم و کفش‌هایی که در ناحیه مچ ساق‌دار هستند استفاده کرد تا فعالیت‌های کودکانه عارضه‌ای در ناحیه مچ پا برای آنها ایجاد نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha