سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 73173

سلامت نیوز : به گفته یک کارشناس تغذیه، از آنجایی که مصرف سیگار سبب تشدید پرفشاری خون شده بنابراین توصیه می‌شود افراد سیگار را ترک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهدیه حاجی میرزاده با بیان این که اثرات مستقیم چربی بر فشارخون هنوز قطعی نیست، اظهار داشت: از آنجا که پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی و عروقی در بیشتر موارد با هم ایجاد می‌شوند و همچنین کاهش مصرف چربی در کاهش وزن موثر است، پس چربی به عنوان یک عامل تغذیه‌ای در ایجاد بیماری موثر است. در بیشتر موارد یک رژیم غذایی با چربی محدود می‌تواند برای پیشگیری و کنترل پرفشاری خون مناسب باشد.

وی همچنین بر مصرف نکردن الکل تاکید کرد و افزود: مصرف الکل با فشارخون بالا ارتباط داشته و می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

این کارشناس تغذیه کاهش مصرف مواد غذایی حاوی کافئین را در پیشگیری از بروز فشارخون بالا موثر عنوان کرد و متذکر شد: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای، نوشابه‌های کولا و شکلات سبب افزایش فشارخون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

وی با اشاره به روشهای پیشگیری و کاهش فشارخون بر پرهیز غذایی تاکید و خاطرنشان کرد: افراد از مصرف غذاهای شور از جمله گوشت به شکل نمک سود شده، کنسروی، همبرگری، سوسیس و کالباس به دلیل سطح بالای سدیم آن‌ها، همچنین سبزی‌هایی که در آب نمک کنسرو شده‌اند باید اجتناب کنند.

این کارشناس تغذیه در ادامه تصریح کرد: همچنین از مصرف غذاهای چرب و انواع سس‌ها، مصرف چیپس، پفک، خیار شور، ماهی‌های شور و دودی و سایر غذاهای فرآوری شده که نمک آن‌ها زیاد است باید اجتناب شود.

وی اظهارکرد: پیشگیری و درمان فشارخون موجب کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می شود و از مرگ متعاقب آن جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha