سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 73174

سلامت نیوز : سازمان بهداشت جهانی برنامه جدیدی را برای ریشه کن کردن فلج اطفال در دنیا تا سال 2018 تدارک دیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری فلج اطفال که انتظار می‌رفت در سال 2000 ریشه کن شده باشد، دوباره در کشورهای آفریقایی و آمریکایی شیوع پیدا کرده است.

به گفته پژوهشگران، در سال 2004، مسوولین دولت نیجریه تصمیم به قطع واکسیناسیون علیه این بیماری گرفتند و دو سال بعد در این کشور بیش از هزار مورد بیماری فلج اطفال مشاهده شد و در 25 کشور دیگر نیز شیوع پیدا کرد.

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، اگرچه ریشه کن کردن فلج اطفال تا سال 2018 کمی دور از ذهن است، اما این سازمان مصمم است تا بر مشکلات غلبه کرده و همه انواع این بیماری را ریشه کن کند. بودجه پیش بینی شده برای این طرح 5.5 میلیارد دلار است که صرف واکسیناسیون سالانه بیش از 250 میلیون کودک می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد تاکنون تعداد مبتلایان به این بیماری و نواحی شیوع آن تا این اندازه کم نبوده و فرصت خوبی برای ریشه کن کردن فلج اطفال فراهم شده است.

سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 تنها 223 مورد و از ابتدای سال 2013 نیز 19 مورد فلج اطفال را به ثبت رسانده است. این سازمان امیدوار است با مشارکت همه کشورها در تداوم واکسیناسیون موفق به ریشه کن کردن این بیماری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha