یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7320

دانشمندان آمریكایی و ژاپنی كشف كرده‌اند كه یك جهش ژنی خاص، علت یك بیماری اختلال ایمنی موسوم به نشانگان ‪Job's syndrome) HIES)‬است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران موسسه ملی سلامت آمریكا و دانشگاه پزشكی و دندانپزشكی توكیو در تحقیقات مستقلی یك جهش ژنتیكی را شناسایی كردند كه سیستم ایمنی انسان را كمتر از حد و یا بیش از حد تحریك می‌كند و منجر به عفونت‌های باكتریایی و قارچی مضر و ویژگی‌های فیزیكی سندرم "هایپرایمونوگلوبولین‌امیا‪ Hyperimmumnoglobulinemia‬می‌شود.

دكتر "آنتونی فوچی" مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت، شناخت دلیل ژنتیكی این اختلال مصون‌سازی كمیاب نشانه پیشرفتی است كه اطلاعاتی را كه دانشمندان دهه‌ها به دنبال آن بوده‌اند، فاش می‌كند.

از سال ‪ ۱۹۶۶‬كه سندرم ‪ Job‬كشف شد تاكنون تنها حدود ‪ ۲۵۰‬مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است. اگر چه افراد مبتلا به سندرم كار اغلب عمر طولانی دارند اما به عفونت‌های مختلف و شكستگی استخوانی مبتلا شده و همچنین در رشد نخاع، صورت و دندان با مشكلاتی مواجه می‌شوند.

این بیماری درمان ندارد. گزارش گروه موسسه ملی سلامت بر روی وب سایت ژورنال پزشكی نیوانگلند در دسترس علاقه‌مندان است. گروه دانشگاه توكیو یافته‌های خود را ماه گذشته در نشریه نیچر منتشر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha