چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹
کد خبر: 73213
سلامت نیوز :کمتر از دو هفته قبل در پی انتخابات سازمان نظام‌پزشکی، علیرضا زالی به عنوان رئیس این سازمان انتخاب شد. سال گذشته ردصلاحیت شدن چند نفر از کاندیداهای این انتخابات واکنش رئیس‌جمهور را در پی داشت. در پی ارجاع اسامی کاندیداها به سپاه پاسداران و عدم تایید صلاحیت چند تن از نامزدها، احمدی‌نژاد این انتخابات را غیر قانونی خواند اما شورای نظارت بر انتخابات در واکنش به این حرف ارجاع اسامی نامزدها به سپاه برای بررسی را از اختیارات قانونی خود قلمداد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ هرچند که پس از این ماجرا انتظار می­رفت احمدی‌نژاد پس از انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی از امضای حکم او خودداری کند اما علیرضا زالی در گفت­و­گو با آرمان نسبت به امضای حکمش توسط رئیس‌جمهور ابراز امیدواری می­کند و می­گوید بعید است رئیس‌جمهور این کار را نکند. با توجه به این‌که تا به امروز جای امضای رئیس‌جمهور پای حکم خالی مانده گمان آن می­رود که تا پایان دولت دهم و انتخاب رئیس‌جمهور جدید و آغاز به کار دولت بعدی ریاست سازمان نظام پزشکی بدون تایید رئیس‌جمهوری بماند و سازمان بی رئیس. اما به نقل از فارس، مراد‌ هاشم‌زهی، رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی درباره این موضوع می­گوید: «مجمع عمومی جدید سازمان نظام پزشکی کاملاً ماهیت قانونی دارد. این مجمع جدید 10 روز پیش تشکیل شد و رئیس کل جدید و اعضای جدید شورای عالی این سازمان را انتخاب کرد و طی این انتخابات علیرضا زالی به عنوان رئیس کل جدید انتخاب شد اما تا زمانی که رئیس‌جمهور حکم زالی را امضا نکند ادامه ریاست شهاب ­الدین صدر غیرقانونی نیست.»

 براساس قانون فعلی سازمان نظام پزشکی، حکم رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی نیز بعد از امضای رئیس‌جمهوری رسمیت پیدا می‌کند و بعد از آن رئیس جدید این سازمان باید احکام هیات مدیره‌های جدید این سازمان را امضا کند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین می­گوید: هیات مدیره‌های جدید نظام پزشکی بعد از استقرار رئیس کل جدید این سازمان رسمی می‌شود و تا آن زمان هیات مدیره‌های قبلی می‌توانند برای اینکه کار مردم و اعضای جامعه پزشکی روی زمین نماند به رتق و فتق امور بپردازند. فعلاً بنای تنش با دولت نداریم. انتخابات نظام پزشکی در کمال صحت و سلامت برگزار شده و نتایج آن کاملاً مورد تایید است. روال منطقی هم این است که رئیس‌جمهوری در یک زمان منطقی حکم رئیس کل جدید این سازمان را امضا کند و قطعاً غیر از این انتظار دیگری وجود ندارد به خصوص اینکه دکتر ابوالقاسمی و دکتر جباروند نمایندگان رئیس‌جمهوری نیز بر انتخابات رئیس کل و اعضای شورای عالی نظام پزشکی نظارت داشتند و نتایج نهایی آن را تایید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha