چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
کد خبر: 73220
سلامت نیوز : طراحی اتاق کودک اهمیت به سزایی در پرورش فکری، روحی و جسمی فرزندانتان دارد و اشتباهات هرچند کوچک در این مسیر تاثیرات منفی قابل توجهی بر روح و روان آن ها خواهد گذاشت.

جای تخت خواب کجاست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ نکته حائز اهمیت در انتخاب اتاق کودک برخورداری از نور کافی و مناسب در طول روز به خصوص آفتابگیر بودن آن است تا بتوان از فوایدی چون نور گرمابخش خورشید و خاصیت ضدعفونی کننده آن به صورت طبیعی بهره مند شد. خانواده سبز نوشت: نباید فراموش کرد که آفتاب در درازمدت صدمات جبران ناپذیری بر بینایی می گذارد؛ بنابراین به هیچ عنوان تخت کودک تان را رو به روی پنجره قرار ندهید. مناسب ترین مکان برای این منظور زیر پنجره کنار دیوار است. به گونه ای که قسمت پایین تخت در معرض نور خورشید قرار گیرد تا پاهای فرزندتان در گرمای لذت بخش آفتاب ویتامین D طبیعی را دریافت کند. توجه داشته باشید در گرفتن آفتاب حد اعتدال را رعایت کنید تا پوست دچار عارضه نشود.

گاهی فراموش می کنیم این اتاق برای کودک است و به راحتی درون آن را از تزیینی ها و بوفه هایی که بیشتر شباهت به ویترین دارد تا کمد لباس و وسایل کودک، مملو می کنیم. بی شک این روش فضا را برای بازی و آسایش آن ها ناامن خواهد کرد. بچه ها علاوه بر بازیگوشی های طاقت فرسای شان روحی بسیار لطیف و معصومانه دارند، بیایید آن ها را از تنها سرمایه دوران طفولیت شان که کنجکاوی، دویدن و جنب و جوش های کودکانه است محروم نکنیم و فضایی امن، کوچک، ساده، دلباز و شاد را در همان اتاق ایجاد کنیم و از قرار دادن وسایل نوک تیز، شکستنی و تزیینی های بی مورد به خصوص خطرساز اجتناب کنیم.

وسایل شخصی کودکان

شخصی کردن بعضی از لوازم همانند مسواک، شانه، بالش، ملحفه و خیلی چیزهای دیگر که برای حفظ بهداشت و سلامتی شان ضروری است بسیار مهم است. شما می توانید با علامت گذاری به او بفهمانید این وسیله تنها برای خود او است و نباید از لوازم دیگران استفاده کند، مثلا ملحفه یا روبالشی کودک تان را به وسیله رنگ پارچه یا صورتک مورد علاقه اش متمایز کنید.

مراقب پریز برق باشید

به خاطر امنیت کودک تان کلیدهای برق باید در ارتفاع ۸۰سانتی متری از سطح زمین بر دیوار همراه با محافظ دو شاخه نصب شود. رنگ های بسیار تیره، دشمن روح و چشم های کودک تان است پس بهتر است از ترکیب رنگ های ملایم گرم و سرد در انتخاب رنگ دیوار و دیگر لوازم بهره ببرید. سعی کنید کف اتاق را با موکت، فرش یا ادغام هر دو پوشش دهید، این کار موجب زیبایی و گرمای محیط به خصوص راحتی کودکان هنگام نشستن بر زمین و بازی کردن آن ها و سبب جلب رضایت فرزند دلبندتان از فضای اطراف می شود.

خواب راحت را به کودکان هدیه دهید

اگر به دنبال راهی برای زودتر به خواب رفتن بچه های تان هستید پیشنهاد می کنم از ترانه های مورد علاقه شان و همین طور گفتن قصه ای کوتاه کمک بگیرید. چراغ خواب های زیبایی هستند که تصاویر گوناگون در حال حرکت را بر سقف و دیوار انعکاس می دهند در همین حین فرزندتان کم کم از بازی با این تصاویر خسته می شود و آرام به خواب می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha