چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 73237

سلامت نیوز : محمود خدادوست با اعلام این خبر اظهار داشت: کمیته هایی با هماهنگی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تشکیل شده و در حال حاضر کارگروه‌ها، روی این موضوع کار می‌کنند تا این پکیج و بسته های آموزشی آماده شده در مجموعه آموزشی بهورزان و پزشکان خانواده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: انتظار می‌رود تا آخر اردیبهشت ویرایش اول این بسته‌ها آماده شود و بعد از کارهای کارشناسی و فنی که بر روی این بسته‌ها صورت می‌گیرد در خرداد بتوانیم ورود این بسته‌ها را در سیستم شبکه بهداشتی درمانی کشور داشته باشیم.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه توصیه‌ها و تدابیر حفظ سلامت در 80 درصد خدمات طب سنتی وجود دارد، گفت: بیشترین توصیه‌هایی که در آموزه‌های طب سنتی وجود دارد مربوط به اصلاح سبک زندگی است و تغییر در سبک زندگی مردم با اصلاح تغذیه، ورزش و خواب، قدم بزرگی در جهت حفظ سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت طب سنتی در کاهش مصرف داروهای شیمیایی به ما کمک می‌کند، گفت: اگر بتوانیم گیاهان دارویی را با توصیه‌های مربوط به آن در بسته های آموزشی قرار دهیم، می‌توانیم نقش کوچکی در جلوگیری از ورود مواد اولیه شیمایی داشته باشیم و این امر می‌تواند اشتغال‌زایی را نیز در بخش کشاورزی برای مردم فراهم کند.

خدادوست یادآور شد: طب سنتی می‌تواند در کنار طب جدید در ارتقای سلامتی مردم موثر باشد و باید مواظب باشیم در استفاده از آموزه‌های طب سنتی حد افراطی رواج پیدا نکند و از باورهای مردم سوء استفاده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha