سلامت نیوز :  عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس بعد از پایان جلسه غیر علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه غیرعلنی امروز، صرفاً درباره مسائل اقتصادی بحث شد و رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی به نمایندگان ارائه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: نمایندگان از رئیس بانک مرکزی خواستند تا تأمین ارز مورد نیاز دارو را در اولویت قرار بدهند چرا که این امر برای کشور حیاتی است.

مصری با بیان اینکه عدم ثبات در تصمیم‌های اقتصادی زلزله‌های اقتصادی را به دنبال دارد، افزود: جمع‌بندی این شد که تصمیم‌های مهم اقتصادی ثبات داشته باشد تا مردم بتوانند با یک سازوکار مناسب اقتصادی مواجه باشند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز درباره تورم و ثبات قیمت ارز بحث و برررسی شد، تصریح کرد: قرار شد کمک به واحدهای تولیدی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد؛ یکی از مهمترین مشکلات بحث ال‌سی‌های واحدهای تولیدی است. در گذشته اینطور بوده که واحدهای تولیدی با 30درصد می‌توانستند گشایش حساب کنند اما امروز این رقم به 130درصد افزایش یافته که قابل توجیه نیست.

مصری با بیان اینکه میزان تورم از سال 91 تا کنون دو برابر شده است، تأکید کرد: از مسئولان اقتصادی دولت خواستیم نسبت به مهار تورم و نقدینگی اقدام کنند تا مردم در سال جاری شاهد تورم بیش از تورم فعلی نباشند.

سخنگوی هیئت رئیسه با اشاره به مشکلات کشاورزان نیز تصریح کرد: قرار شد دولت در خرید محصولات کشاورزی تسریع کند و برخی محصولات همچون گندم را طوری از کشاورزان بخرند که گندم‌کاران با مشکلات جدی مواجه نباشند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی کالاهای اساسی در بنادر هستند و ما مجبوریم جریمه آن را نیز بپردازیم، گفت: قرار شد دستگاه‌های اجرایی کالاهای اساسی مردم را که برخی از آنها در بنادر ذخیره شده است، تخلیه و وارد بازار کنند.

مصری با بیان اینکه کالاهای اساسی کشور به اندازه نیاز و لازم ذخیره شده است، گفت که مشکلی در رابطه با کالاهای اساسی وجود ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت که دولت به حل مشکلات اقتصادی مردم متعهد است و ما مطمئن هستیم که وعده‌های دولت برای حل مشکلات متعهدانه دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha