چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 73240

سلامت نیوز : سیدرضا ثقلینی اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده در سال 91 هیچ علایمی از آنفلوآنزای حاد پرندگان N9H7 در میان جمعیت طیور آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با آنفلوآنزای پرندگان N9H7 که در چین شیوع یافته و به مرگ چندین شهروند نیز منجر شده است، از نیمه دوم سال گذشته در حال پایش است، ادامه داد: خوشبختانه هیچ علایمی از این سویه تاکنون در کشور و استان مشاهده نشده است. 

ثقلینی با بیان اینکه عدم گزارش این بیماری نبایستی خللی در ادامه منظم پایش‌ها به وجود آورد، افزود: به دلیل خطرناک بودن آنفلوآنزای چینی، پایش طیور باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به شیوع ویروس جدید آنفلوآنزای پرندگان در چین در سطح دنیا اعلام خطر کرده است، افزود: زمان آن فرا رسیده که کارشناسان و متخصصان سلامت عمومی در سراسر جهان، توجه بیشتری نشان دهند و برای مهار این ویروس دست به کار شوند. 

کارشناسان چینی ومتخصصان سلامت در جهان امیدوار بودند این ویروس مهلک ، تنها محدود به چین شود و انتقال فرد به فرد آن ممکن نشود، اما مطالعات بیشتر روی بیماران نشان داده است که نیمی از مبتلایان، هیچ گونه تماسی با پرندگان و طیور نداشته‌اند و در نتیجه احتمال انتقال فرد به فرد این بیماری تشدید شده است که این مسئله توجه جدی مسئولان به خصوص اداره کل دامپزشکی استان را در پایش بیماری در جمعیت طیور استان دوچندان کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha