چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 73246
سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران گفت: این برنامه در زمان رئیس قبلی در تهران رونمایی شد. او هم زمانی که پای کار آمد، دید مشکلاتی دارد. حالا هم بودجه‌های این برنامه کامل نیست.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با فارس در مورد اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران افزود: برنامه پزشک خانواده در تهران متوقف شده است و در محدوده مختصری که قابل توجه نیست در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مشکلی که برای اجرای این برنامه وجود دارد سازمان‌دهی نشدن کامل برنامه‌ها‌ است. همچنین مسائل بودجه‌ای نیز به صورت کامل برنامه‌ریزی و دیده نشده است.

منصوری در پاسخ به اینکه در زمان ریاست قبلی دانشگاه اجرای برنامه پزشک خانواده کلید خورد اما در عمل اتفاقی نیفتاد گفت: در آن زمان رونمایی شد تا آغاز شود اما زمانی که پای کار آمدند، دیدند مشکلاتی وجود دارد و در نتیجه برنامه متوقف شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اما با آمدن وزیر بهداشت جدید برنامه پزشک خانواده به صورت پایلوت در استان قزوین در حال اجرا است تا پس از آن در تهران اجرایی شود.

وی افزود: دستورالعمل‌های‌ برنامه پزشک خانواده و تغییرات نسخه  02 انجام شده است که در این تغییرات به خانواده‌ها و پزشکان آموزش داده می‌شود که چگونه در این برنامه شرکت کنند، چه ضوابطی وجود داشته باشد و مراجعات و ارجاعات سطح دو و سه چگونه تعریف شود.

منصوری افزود: تغیرات مرحله اول اعلام شده و در تیر نیز مرحله دوم تغییرات جدید اعلام می‌شود.

وی گفت: بیمه‌ها نیز قول همکاری داده‌اند و در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور برگزار شده قرار شده تمام مساعدت خود را داشته باشند تا به زودی برنامه پزشک خانواده در تهران آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha