چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 73253

سلامت نیوز : یک فیزیوتراپ معتقد است: کارمندانی که ساعات طولانی پشت میز کار می‌نشینند باید به ازای هر یک ساعت نشستن 10 دقیقه تغییر وضعیت دهند.

صداقت جو در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: نشستن طولانی حرکتی است که به طور مستقیم به دیسک کمر و گردن فشار وارد می‌کند و در طولانی مدت می تواند به دیسک‌های بین مهره‌ای آسیب برساند.

وی ادامه داد: نشستن طولانی مدت برای افرادی که گودی کمر و یا وزن بالا دارند و سابقه ورزش کردن هم ندارند، فشار بیشتری به بدن وارد می کند.

به گفته این فیزیوتراپ، افرادی که ساعت‌های طولانی پشت میز می نشینند باید هر ساعت یک بار تغییر وضعیت داده و دراز بکشند یا راه بروند تا از فشارهای وارد شده به گردن و کمر آنها کاسته شود.

صداقت جو با اشاره به اهمیت استاندارد بودن ارتفاع صندلی، خاطرنشان کرد: بلندی صندلی باید به گونه‌ای باشد که پای فرد موقع نشستن به زمین برسد.

وی اظهار داشت: بهتر است موقع نشستن پشت میز از یک زیرپایی گوه‌ای شکل استفاده شود تا زانو کمی بالاتر از لگن قرار گیرد.

این فیزیوتراپ تصریح کرد: موقع نشستن بر روی صندلی لازم است باسن محکم نگه داشته شود و عضلات شکم تا حدودی منقبض باشد و شانه‌ها به سمت عقب و چانه نیز به سمت داخل قرار گیرد.

صداقت جو با تاکید بر اینکه بهتر است گودی کمر با یک بالش طبی پر شود، افزود: صندلی که از آن برای نشستن استفاده می شود نیز باید حرکت نداشته باشد و پشتی آن نیز ثابت باشد.

وی در خصوص ارتفاع میز هم گفت: ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد که بلندی مانیتور روی آن رو به روی بالاترین نقطه دید فرد باشد، به گونه‌ای که فرد مجبور نباشد گردن و کمر خود را خم کند.

به گفته این فیزیوتراپ، محل صفحه کلید هم باید طوری تنظیم شود که فرد موقع تایپ کردن مجبور نباشد دست‌ها را در هوا نگه دارد و به شانه‌ها و اندام فوقانی فشار وارد شود.

صداقت جو یادآوری کرد: ارتفاع میز باید طوری تنظیم شود که فرد بتواند آرنج و ساعد خود را روی آن قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha