عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با انتقاد از افزایش قیمت دارو، تصریح کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این در جلسه‌ای که در کمیسیون بهداشت و درمان برگزار شده بود، از واردات دارو با ارز مرجع و همچنین اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حوزه دارو خبر داد اما در عمل این امر تحقق نیافت و اظهار نظر وزیر باعث افزایش قیمت دارو در بازار شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: وعده‌های تحقق نیافته وزیر بهداشت و درمان عامل چند برابر شدن قیمت دارو در کشور شده است.

شهلامیرگلو بیات در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش قیمت دارو، افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این در جلسه‌ای که در کمیسیون بهداشت و درمان برگزار شده بود، از واردات دارو با ارز مرجع و همچنین اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حوزه دارو خبر داد اما در عمل این امر تحقق نیافت و اظهار نظر وزیر باعث افزایش قیمت دارو در بازار شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان باید در اظهار‌نظر‌های خود دقت بیشتری داشته باشند چرا که اگر وعده‌های آنان تحقق نیابد می‌تواند پیامد‌های نامطلوب و ناگواری را برای جامعه به همراه داشته باشد.

میرگلو بیات، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی با تبدیل ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای تنها به‌دنبال شانه خالی کردن از زیر باز مشکلات است، تصریح کرد: سیاست این وزارتخانه در سه ماه گذشته تنها انداختن مشکلات بر دوش مردم بوده است، به‌صورتی که هم‌اکنون سهم مردم از حوزه درمان ۷۰ درصد و سهم دولت حدود ۳۰ درصد است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه افزایش فشار بر مردم و گرانی قیمت دارو تنها به‌علت سوء مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است، گفت: متأسفانه تنها نتیجه این سیاست‌ها متلاطم شدن حوزه سلامت کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات طریقت‌منفرد مبنی‌بر اینکه ایران ارزان‌ترین کشور برای خرید دارو است، یادآور شد: شاید در کشورهای دیگر دارو با قیمت بالاتری به‌فروش برسد، اما باید این را هم گفت که در آن کشورها میزان خدمات حمایتی و رفاهی و حتی پرداخت حقوق چند برابر ایران است، از این‌رو این اظهارات تنها فرافکنی و فرار به جلو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha