سلامت نیوز: محققان اسپانیایی با هدف مقابله با پدیده کودک آزاری، پوستر منحصر به فردی طراحی کرده اند که تنها از منظر چشم کودکان بطور کامل قابل مشاهده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنیاد خیریه آنار (Anar) با هدف کمک به کودکان در معرض خطر کودک آزاری، پوستری طراحی کرده است که حاوی اطلاعات و پیام های هشدار دهنده برای کودکان است.

پیام و شماره تماس درج شده در این پوستر با استفاده از تکنیک چاپ عدسی مانند (lenticular printing technique) فقط از منظر دید کودکان بطور کامل قابل مشاهده است.
از این تکنیک برای تلفیق دو تصویر در یکدیگر استفاده شده است و با محاسبه میدان دید کودکان زیر 10 سال، پیام هشدار درج شده از دید بزرگسالان پنهان می شود.
زمانیکه کودکی با قد کوتاه تر از 1.35 متر در مقابل این پوستر قرار می گیرد، تصویر کودکی با صورت زخمی به همراه عبارت «اگر کسی به تو صدمه زد، با ما تماس بگیر» و یک شماره تماس نمایان می شود؛ اما از منظر دید افراد بزرگسال تنها تصویر کودکی وحشت زده دیده می شود.
طراحان این پوستر امیدوارند با کمک این طرح کودکان بتوانند اعتماد به نفس لازم برای گزارش مورد آزار و اذیت قرار گرفتن را بدست آورند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha