سلامت نیوز :رییس انجمن علمی چشم پزشکی ایران با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی جدی برای تامین تجهیزات چشم پزشکی وجود ندارد، خواستار حمایت گسترده‌تر بیمه از پزشکان شد و گفت: با توجه به افزایش قیمت لنزها و سایر تجهیزات چشم پزشکی و همچنین افزایش هزینه هتلینگ بیمارستانی، مردم متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین در بخش درمان شده‌اند.

دکتر سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چشم پزشکی به شدت وابسته به تجهیزات و ملزومات پزشکی است، عنوان کرد: در واقع کلیه امور تشخیصی و اعمال جراحی که انجام می‌دهیم نیازمند تجهیزات هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکانات لازم برای انجام این امور در کشور موجود است و نگرانی جدی برای تامین تجهیزات چشم پزشکی وجود ندارد. این محدودیت‌های ارزی و اعتباری معمولا تاثیر خود را چند سال بعد نشان می‌دهند.

رییس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه امروز دیگر این اجبار وجود ندارد که یک کشور تمام ملزومات مورد نیاز خود را تنها از یک کمپانی خریداری کند، گفت: کمپانی‌های متعددی در دنیا مشغول تولید تجهیزات پزشکی هستند و می‌توان از طرق مختلف اقدام به تهیه تجهیزات چشم پزشکی کرد. با اطمینان می‌توان گفت برای تامین تجهیزات مورد نیاز تشخیص و درمان بیماری‌های چشم نگرانی نداریم، اما امیدواریم سازمان‌های بیمه گر بیش از گذشته از متخصصان چشم حمایت کنند.

هاشمی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای تامین تجهیزات پزشکی گفت: برای ورود لنزهای درمانی چشم مشکلی وجود ندارد، اما قیمت‌ها افزایش پیدا کرده‌اند، بنابراین به دو گروه فشار وارد می‌شود نخست جراحان هستند زیرا علیرغم افزایش هزینه‌های جاری و ملزومات، قراردادهایشان به روال سال گذشته بوده و تفاوتی نکرده است و گروه دیگر نیز بیماران هستند که هزینه تجهیزات و هتلینگ بیمارستان برای آنها افزایش یافته و متحمل هزینه‌های اقتصادی سنگین شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha