مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از مجموع 15 بیمارستان فعال در استان بوشهر، تنها 11 بیمارستان دستگاه بی‌خطر زباله‌های عفونی (اتوکلاو) دارند.

سلامت نیوز :مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از مجموع 15 بیمارستان فعال در استان بوشهر، تنها 11 بیمارستان دستگاه بی‌خطر زباله‌های عفونی (اتوکلاو) دارند.
 
به گزارش فارس ، علی اصغر مطهری عصر امروز در نشست کارگروه پسماند در استانداری بوشهر اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پسماند از مسایل مهم و مورد توجه اداره کل محیط زیست استان است و تاکنون جلسات منظم و مرتبی برای تحقق این مهم صورت گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: نمای کلی بیانگر عدم مدیریت مناسب دفع پسماند در شهرهای استان است و در مجموع وضعیت قابل قبولی نداریم.

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت پسماندهای عفونی در بیمارستان‌های استان نیز خاطرنشان کرد: از مجموع 15 بیمارستان فعال در استان بوشهر، 11 بیمارستان دستگاه بی‌خطر زباله‌های عفونی (اتوکلاو) را دارند.

مطهری تصریح کرد: این دستگاه موسوم به اتوکلاو با بخار آب خطرات زباله‌های عفونی را می‌گیرد که پیشرفته‌تر از روش سوزندان زباله‌های عفونی است.

وی اضافه کرد: در ارتباط با تهویه فاضلاب درمانگاه، مطب و آزمایشگاه‌ها در استان بوشهر تاکنون اقدام و حرکت خاصی انجام نشده و به دنبال ورود به این مسئله هم هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از تولید روزانه 2150 کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: بحث زباله‌های عفونی را باید با جدیت پیگیری کنیم تا به نتایج مورد نظر برسیم.

مطهری ابراز داشت: قانون پسماند قانون بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود که اگر به آن توجه شود و اجرای آن با جدیت در دستور کار قرار گیرد بسیاری از معضلات موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس این قانون شهرداری‌های شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، شهرهای ساحلی و حاشیه تالاب‌های داخلی موظف هستند تا پایان سال چهارم برنامه پنجم توسعه پسماندهای خود را با روش‌های نوین و فناوری‌های جدید بازیافت کنند.

مطهری بر لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه شهرداری‌ها با اداره کل محیط زیست برای ساماندهی پسماند تاکید کرد.

شهردار بندر بوشهر نیز اظهار داشت: در شهر بوشهر در بحث تفکیک از مبدا فرهنگ‌سازی خاص خودش انجام گرفته و اقدامات صورت گرفته رضایت‌بخش بوده است.

سعید راستی ابراز داشت: همکاران ما در سازمان پسماند شهرداری بوشهر با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد نهایت تلاش خود را برای ساماندهی پسماند انجام داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha